دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با تاکید بر این که مشکلات را با خوبی پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند و کاری می‌کنیم که غم اندوه در مسیر غلط سیاسی آن‌ها باشد.

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آستانه روز قدس با صدور بیانیه‌ای گفت‌: روز جهانی قدس فرصتی برای نشان دادن مظلومیت سرزمین فلسطین، انزجار از صهیونیسم و استکبار جهانی و تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری، در زمان شیوع ویروس کرونا میزان تولید مواد ضدعفونی را به بیش از یک میلیون لیتر در روز افزایش دادند.

شیراز - ایرنا - مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: با قرارگرفتن 16 شهر دیگر فارس در فهرست سفید از نظر میزان شیوع کرونا، نماز جمعه دوم خرداد سال 99 در 62 شهر مستقر در 32 شهرستان استان که وضعیت سفید دارند، اقامه خواهد شد.

تهران - ایرنا - نشریه آمریکایی «نشنال‌اینترست» در گزارشی به نقش پاکستان در پایان دادن به جنگ بی‌پایان افغانستان پرداخت و عنوان کرد که دولت کابل برای برون‌رفت از بحران جاری در این کشور، به همکاری پاکستان نیاز دارد.

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بعداز ظهر جمعه / دوم خرداد ماه / وزش باد شدید مناطق مختلف این استان را فرا خواهد گرفت.

پکن - ایرنا - نیروی هوایی آمریکا در اقدامی که به اعتقاد ناظران نشانی از «افزایش تنش ها میان این کشور و پکن» است در نزدیکی مرزهای چین پروازهایی انجام داده است.

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه قزوین از ترافیک مقطعی و نیمه سنگین در آزادراه‌های استان خبر داد و گفت: از مسافران درخواست داریم تا با توجه به تعطیلات پیش‌رو، سفر خود را مدیریت کنند.

سمنان - ایرنا - رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: غیرقابل پیش‌بینی بودن و نوسان قیمت مواد اولیه چالش جدی واحدهای صنعتی و قطعه‌ساز این استان است.

کابل - ایرنا - سخنگوی شورای علمای شعیه افغانستان اعلام کرد که تا زمانیکه مسئله فلسطین حل نشده و عدالت در سرزمین ملت مظلوم فلسطین تأمین نشود، جهان روی امنیت را نخواهد دید.

تهران - ایرنا - ستاد مقابله با کرونا درورزش در ادامه اطلاعیه‌های آموزشی و پیشگیرانه در رابطه با کرونا اعلام کرد فعالیت تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تحت نظارت افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات‌های تابعه آن انجام می شود.

خون شیره جان هر جانداریست و بقا و حیات به آن وابسته است. طی سه ماه گذشته که بیماری کرونا تمام جهان را درگیر کرده است نیاز به خون و فرآورده های خونی بیش از پیش احساس می شود. در کشورمان و در ماه رمضان که کمک به همنوع با اعتقادات گره خورده است هستند کسانی که نذر خون می کنند و با شیره جان خود از نیازمندان دستگیری می کنند.

زاهدان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح طرح های آبی و کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: راندمان آبیاری در کشور از39 درصد سال 92 به 45 درصد در دولت تدبیر و امید ارتقا یافته است.

تهران - ایرنا - فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با درخواست باشگاه استقلال مبنی بر پرداخت مطالبات 6 بستانکار این باشگاه از محل درآمدهای بین المللی این باشگاه موافقت کرد.

کابل - ایرنا - دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان اعلام کردکه حق حاکمیت فلسطین برای فلسطینیان محفوظ، اما شعاع این کشور متعلق به همه مسلمانان جهان است که دفاع از آنرا برای امت اسلامی واجب می سازد.

کرج - ایرنا - فرهنگیان البرز اظهارداشتندکه روز قدس، روز احیای تفکر وحدت و یکپارچگی جهانی امت اسلامی است که دراین روز به یاد شهید مقاومت سردارحاج قاسم سلیمانی فرهنگیان این استان باردیگربا امام، شهدا و ولایت عهدی دوباره می بندند.