دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیر شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی گفت: شیوع کرونا انگیزه‌ای برای بومی‌سازی دستگاه تولید اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شد و برای تولید عمده آن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست تسهیلات شده است.

بندرعباس - ایرنا - روزنامه‌های هرمزگان در اولین روز از خردادماه 99تیترهای «حکم احتکار برای نگهداری خودرو صفر» و «50 جوان محله تپه الله اکبر پس از مسکن مهر بیکار شدند» را برای صفحه اول خود انتخاب کردند.

مشهد - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: 60 کودک معلول و یا مبتلا به بیماری‌های خاص در این استان توسط والدین نیکوکار به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.

ایرنا - تهران - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرده است: امسال به دلیل شرایط استثنایی که به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است و لازم است از جهات رعایت حفظ اصول بهداشتی و سلامت شهروندان به این موضوع توجه شود لذا در روز جهانی قدس امسال در روز جمعه آینده در سطح استان تهران مراسمی به عنوان روز جهانی قدس نخواهیم داشت.

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: روز جهانی قدس، نماد آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت‌طلبی را در جهان برافراشته و با لبیک به فریاد همیشه خروشان امام خمینی (ره) برای آزادی بیت‌المقدس، ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده‌خواهان عالم بکشند.

تهران - ایرنا - یک کارشناس حوزه میراث فرهنگی با اشاره به پیشنهاد حذف ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: این ماده تنها نمونه حمایت دولت از صنایع دستی است و حذف آن اتفاق بدی است و می تواند بیشتر از کرونا به این صنعت آسیب بزند.

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: طرح طلایه داران صلح و سازش به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا برای اولین بار در کشور از 15 خردادماه در قزوین اجرا می‌شود.

ایرنا - سنندج - این مجموعه زندگی روزمره «دایه بهیه» 74 ساله را نشان می دهد که دارای نارسایی کلیه است. وی حدود پنج سال است 3 بار در هفته و هر بار به مدت چهار ساعت دیالیز می کند. «دایه بهیه» در این روزها و شرایط خاص که افراد سالمند بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند همچنان با اراده و انگیزه به زندگی ادامه می‌دهد.(عکاس: سیدمصلح پیرخضرانیان)

سنندج - ایرنا - معاون عمرانی شهرداری سقز به فعالیت 3 اکیپ کاری مستمر شهرداری سقز در بحث آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 هزار متر مربع از معابر شهر با یک هزار و 500 تن (آسفالت تولیدی) مرمت شده است.

تهران_ ایرنا_ حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان قدیمی در محله شوش 2 مصدوم و 12 نجات یافته داشت.

بروجرد - ایرنا - امتحانات همه مقاطع بجز پایه های نهم و دوازدهم به صورت مجازی است اما دانش آموزان و والدین آنها از برگزاری امتحانات در روزهای کرونایی با توجه به تعداد مبتلایان شهرستان نگرانی هایی دارند که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته یک هزار پایگاه بهزیستی زکات فطره را در سراسر این استان در روز عید فطر جمع آوری خواهند کرد.

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: روز جهانی قدس امسال از دو ویژگی خاص برخوردار است که بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از آنها است و فصل نوینی در بزرگداشت این رویداد مهم تجلی و رقم خواهد خورد.

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق از پیش بینی 54 پایگاه در سطح شهرستان برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه داران خبر داد و از مردم خواست، مبلغ مورد نظر را به پایگاه‌های معتبر روستاها و شهرها تحویل دهند.

با آغاز فصل گرما، دوستداران محیط زیست نگران وقوع آتش سوزی در مراتع، جنگل ها و باغات هستند زیرا بارندگی های خوب امسال، بکر ماندن عرصه های طبیعی و خشکیدگی علفزارها زمینه ساز وقوع اینگونه حوادث در اغلب استان‌هاست.

زاهدان - ایرنا - 806 طرح بخش کشاورزی با اعتبار 264 میلیارد تومان امروز / پنجشنبه / با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.