دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در حوزه ترجمان دانش معاونت تحقیقات بیش از هزار پیام پژوهشی منتج از طرح‌های تحقیقاتی تهیه و ثبت کرده است.

قم - ایرنا - مسئول خانه عکس حوزه هنری قم، گفت: 663 اثر از 56 عکاس به دبیرخانه فراخوان عکس «قم، شهر من» ارسال شد که از این تعداد پس از انجام داوری، 83 اثر از 30 عکاس به نمایشگاه این فراخوان راه یافت.

بندرعباس - ایرنا - متهم اصلی پرونده طرح احداث سایت پروش میگو که در بندرحسینه بندرلنگه، مساحت گسترده ای از اراضی ملی را به صورت غیرمجاز تصرف کرده بود، کیفر خواست صادر شد.

کاشان - ایرنا - شهروندان در نقاط مختلف منطقه کاشان از چند روز پیش با مهمان ناخوانده‌ای از گونه ملخ‌ها روبه‌رو شده‌اند که به گفته مسوولان امر، زیان چندانی در منطقه برجا نخواهند گذاشت.

همدان - ایرنا - تویسرکان، پایتخت گردوی ایران، گرچه از مرغوبترین نوع این محصول در کشور و یکی از با کیفیت‌ترین گردوهای جهان برخوردار است اما همچنان از فقدان توسعه در بخش صنایع تبدیلی به عنوان که شاه‌راه درآمدزایی اقتصادی و بهره‌وری حداکثری، رنج می‌برد.

مشهد - ایرنا - روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا روزهای ابتدایی هفته آینده در مناطق مختلف این استان ادامه دارد.

بجنورد - ایرنا - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: دسترسی آسان به ماده مخدر «گل» موجب شده تا نسل جوان استان حرکت پرشتابی به سمت استفاده از این ماده داشته باشد به همین علت پاتوق‌های خرده‌فروشان این ماده تخریب می‌شود.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نماز عید سعید فطر در هفت بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها خبر داد و گفت: برای سال جاری پیش‌بینی تحصیل بیش از 21 هزار دانش‌آموز استان در پایه اول ابتدایی شده است.

مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: 2 هزار و 294 عدد انواع قرص غیرمجاز از 2 نوع «ترامادول» و «متادون» با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

زاهدان - ایرنا - دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اسفند پارسال تا اول اردیبهشت سه پدیده مخرب جوی به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

همدان - ایرنا - فرمانده انتظامی تویسرکان از کشف 400 راس دام و احشام قاچاق هنگام انتقال غیر قانونی در این شهرستان خبر داد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: حفاظت از بافت تاریخی ماکو همکاری همه دستگاه‌ها و مسوولان را می‌طلبد تا زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان فراهم شود.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی امروز (پنجشنبه) نرخ 47 ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 9 ارز کاهش و قیمت 29 واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.

همدان - ایرنا - شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف رفع مشکلات و موانع کسب و کار پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی با حمایت و پشتیبانی مسوولان اجرایی در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد.

کرج - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، نیروهای امدادی این استان در آمادگی کامل به سر می‌برند.