دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین شیخ «علی الاسدی»، رئیس شورای سیاسی جنبش نجبا عراق امروز (پنجشنبه) در مصاحبه اختصاصی با ایرنا، ضمن اشاره به نفوذ الهام‌بخش رهبر فرزانه انقلاب در محور مقاومت، بیانات معظم‌له در روز جهانی قدس را «نقشه راه آزادگان جهان» توصیف کرد.

بندرعباس - ایرنا - معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هزار دانش‌آموز در استان پس از استعدادیابی توسط معلمان تربیت بدنی مدارس، آموزش تنیس روی میز می بینند.

تهران - ایرنا - بیماری کاوازاکی این روزها همزمان با شیوع ویروس کرونا سبب نگرانی مردم شده اما متخصصان بیماری‌های عفونی معتقدند این بیماری کابوس نیست و آن را نباید با کرونا مطابقت داد.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محورهایی شمالی کشور خبر داد.

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: مومنان با الگوگیری از آیات محکم قرآن تا آزادی قدس شریف پیش می‌روند و تا شهادت از پای نخواهند ایستاد.

تهران - ایرنا - پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: سال‌هاست که بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود و امیدوارم روزی فرا برسد که این وعده رنگ واقعیت به خود بگیرد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 14 میلیون و 388 هزار و 607 قطعه مرغ گوشتی سال گذشته در کشتارگاه های استان کشتار شد.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاچاقچی سیگار در استان با حکم شعبه سوم قاچاق کالا وارز تعزیرات به پرداخت یک میلیارد و 57 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

یزد - ایرنا - خبر تخریب بخشی از بافت تاریخی ابرندآباد شاهدیه یزد را نرگس آبیار رسانه‌ای کرد، او که از افتخار آفرینان سینمای ایران است و زادگاهش همین منطقه، داد سخنش این بود "دارند هویت ابرندآباد را از بین می‌برند".

تهران - ایرنا - بررسی آمار سامانه نیما نشان می‌دهد که حجم عرضه ارز از طریق سامانه نیما در دو ماه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک میلیارد و 708 میلیون یورو (49.8 درصد) کاهش داشته که علت اصلی آن به شیوع جهانی کرونا و کاهش مبادلات بین‌المللی باز می‌گردد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این اداره کل نسبت به توانمندی 10 کودک کار اقدام کرده که تداوم این روند مشکلات این کودکان را کاهش می‌دهد.

بندرعباس - ایرنا - افزون‌بر 13تن و 500 کیلوگرم کلزا از 13هکتار زمین‌های کشاورزی روستای بهده شهرستان پارسیان برداشت شد.

نیویورک - ایرنا - یک حقوقدان بین‌الملل و وکیل کانادایی، غصب زمین‌های فلسطین را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست و گفت اسرائیل ثابت می‌کند که روز به روز به یک رژیم آپارتایدی تبدیل شده است.

تبریز - ایرنا - مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌های کشور با اشاره به وضعیت طغیانی آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران و مناطق جنگلی شهرستان اهر، گفت: توقف عملیات مبارزه با این آفت به بهانه کمبود اعتبار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

تهران - ایرنا - دمای هوا در اکثر مناطق کشور تا روز یکشنبه گرمتر خواهد شد.

تهران - ایرنا - کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در بیانیه ضمن گرامیداشت روز قدس تاکید کرد: روز قدس لیله القدر انقلاب اسلامی و نقطه اتکال و اتحاد علیه استکبار است.