سه‌شنبه 24 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

آبادان - ایرنا - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای ارتقا و رونق گردشگری ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با اشاره به جایگاه مهم و حساس آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: آموزش و پرورش از مهمترین مراکز توسعه کشور است و به هر میزان که در آن تحول رخ دهد شاهد پویایی و خلاقیت در همه بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور خواهیم بود.

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان ورامین گفت: با تأمین اعتبارات مورد نیاز، عملیات آسفالت معابر روستایی ورامین آغاز شد.

تهران - ایرنا - ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری، خدمات مورد نیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه در خبر فوری به نقل از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گزارش داد: نشست گروه هفت به جای ویدئو کنفرانس می‌تواند در کمپ دیوید برگزار شود.

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم یک شرکت چینی در شانگهای توسط آمریکا به بهانه ارتباط آن با هواپیمایی ماهان گفت: همکاری چین با ایران در چارچوب قوانین بین المللی و کاملا مشروع و قانونی است و باید مورد حفاظت قرار گیرد.

کرج - ایرنا - سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در بیانیه ای اعلام کرد که روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگرکشورهای اسلامی است.

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی عنبرآباد با بیان اینکه آتش‌سوزی در منطقه میثم‌آباد این شهرستان عمدی بود گفت: عامل آتش‌سوزی دستگیر شد.

بجنورد - ایرنا - زلزله‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، روز چهارشنبه شهر قاضی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی را لرزاند.

کرج - ایرنا - همزمان با شب بیست وهفتم ماه مبارک رمضان، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز طرح «سفره مهربانی» را با توزیع هفت هزار بسته معیشتی تبرکی حرم مطهر امام رضا (ع) را آغاز کرد.

بیرجند - ایرنا - پس از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، نوبت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) رسید تا در محرومیت‌زدایی و توسعه استان خراسان جنوبی مشارکت کند.

اسلام‌آباد - ایرنا - شماری از سیاستمداران، رهبران مذهبی و اندیشمندان پاکستان کارشکنی سازمان‌های بین المللی و برخی از کشورها در رسیدگی به مسائل پیش رو ملت فلسطین را مورد سرزنش قرار داده و تاکید کردند: جهان اسلام باید در برابر ائتلاف شیطانی دولت ترامپ و سردمداران صهیونیسم که مرتکب جنایات جنگی علیه فلسطین هستند، بپاخیزد.

کرج - ایرنا - کشتی گیر البرزی عضو تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران که در اواخر فروردین ماه سال جاری مورد عمل جراحی زانوی پای چپ قرار گرفته بود عنوان کرد که وضعیت جسمی وی رو به بهبودی است.

تهران - ایرنا - بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان، هر گونه ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر خواهد بود.

شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: امروز، از لحاظ نسلی به پیوندهای اجتماعی و عاطفی در بین مجموعه‌های مختلف نیازمندیم و میراث فرهنگی این ظرفیت را دارد که همبستگی و تفاهم نسلی را موجب شود.

لندن - ایرنا - جمعی از علما و روحانبون اسلامی، مسیحی و یهودی در سراسر جهان با یادآوری پیوند ادیان ابراهیمی، بر لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس تاکید کردند.