سه‌شنبه 24 مهر 1403

هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی

اسلام‌آباد - ایرنا - شماری از سیاستمداران، رهبران مذهبی و اندیشمندان پاکستان کارشکنی سازمان‌های بین المللی و برخی از کشورها در رسیدگی به مسائل پیش رو ملت فلسطین را مورد سرزنش قرار داده و تاکید کردند: جهان اسلام باید در برابر ائتلاف شیطانی دولت ترامپ و سردمداران صهیونیسم که مرتکب جنایات جنگی علیه فلسطین هستند، بپاخیزد.

سمینار «حمایت از مظلومان فلسطین» روز چهارشنبه به همت حزب 'مجلس وحدت مسلمین' پاکستان در اسلام‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد؛ «شیرین مزاری» وزیر امور حقوق بشر پاکستان، سناتور ژنرال «عبدالقیوم» رییس کمیته امور دفاعی مجلس سنا، «سید نیر حسین بخاری» رییس سابق مجلس سنا، علامه «ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین و جمعی از اندیشمندان، علمای مذهبی و روزنامه نگاران در این همایش سخنرانی کردند.

سخنرانان انتقال سفارت برخی از کشورها به بیت المقدس از جمله آمریکا و تصمیم و توطئه رژیم ائتلافی اسرائیل برای الحاق سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم و تاکید کردند که مردم پاکستان همواره در کنار ملت فلسطین بوده و برای آزادی مسجد الاقصی و نابودی رژیم صهیونیستی همصدا هستند.

آنان با انتقاد از عملکرد سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس، از دولت پاکستان خواستند تا اقدامات موثری برای طرح مسئله فلسطین در مجامع منطقه‌ای و جهانی انجام دهد.

 ائتلاف شیطانی ترامپ و اسرائیل وزیر امور حقوق بشر دولت پاکستان طی سخنرانی ویدیو کنفرانسی در این سمینار گفت: روز جهانی قدس از اهمیت بالایی نزد ما برخوردار است مخصوصا بعد از اعلام طرح معامله قرن از سوی دولت ترامپ و توطئه مشترک با رژیم صهیونیستی، لزوم روشنگری درخصوص این نقشه شوم و بیداری جهان اسلام برای مقابله با اشغالگران و دفاع از فلسطین دوچندان شد.

وی با محکوم کردن معامله قرن و انتقاد از رویکرد سازمان ملل و برخی از سران کشورهای منطقه نسبت به مسائل جهان اسلام از جمله فلسطین، افزود: هدف از معامله قرن پایان دادن و نابودی فلسطین است بنابراین جهان اسلام به ویژه حاکمان مسلمان باید نقش محوری برای جلوگیری از این طرح ایفا کنند.

وزیر حقوق بشر پاکستان تاکید: تنها با وحدت جهان اسلام و یکپارچگی رهبران مسلمان می‌توان به توهم دونالد ترامپ و سردمدران رژیم صهیونیستی برای اشغال مستقل فلسطین و محروم کردن مردم این کشور از حقوق خود، پایان دهد.

ظرفیت پارلمان‌ها در آسیا رییس سابق مجلس سنای پاکستان نیز از نقش کم رنگ اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین انتقاد کرد و گفت: مسلمانان باید دشمنان اصلی خود را بشناسند و سپس با کنار گذاشتن اختلافات ناچیز، در برجسته‌سازی مظلومیت فلسطینیان و رسوایی چهره رژیم صهیونیستی در سطح بین الملل گام بردارند.

«سید نیر حسین بخاری» افزود: باید همانند پارلمان اروپا که در تمامی اوضاع به کمک اعضای خود می‌شتابد، کشورهای آسیایی نیز از ظرفیت‌های پارلمانی خود استفاده کنند و یک ائتلاف با حضور مجالس آسیایی جهت پیگیری مسئله فلسطین و کشمیر تشکیل دهند.

این سیاستمدار نام آشنای پاکستان از دولت این کشور و سایر رهبران اسلامی خواست تا به مسئولیت خود برای دفاع از حقوق ملت فلسطین عمل کنند و مقابله مشترک با تهدید رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند.

هوشیار جهان اسلام

سناتور ژنرال «عبدالقیوم» از حزب مسلم لیگ نواز نیز در سمینار یاد شده تاکید کرد که معامله شیطانی بالفور بذر شوم رژیم صهیونیستی را کاشت و بریتانیا همانطور که در مناقشه طولانی مدت کشمیر مقصر است، در اعلام موجودیت نامشروع اسرائیل نقش دارد.

وی اظهار داشت: سیاست‌های مخرب آمریکا و متحدان غربی این کشور خاورمیانه را تخریب کرد و تا امروز ما شاهد نابسمانی‌ها در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن هستم.

این سناتور پاکستانی تبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملل اسلامی به ویژه فلسطین را به ائتلاف شیطانی تشبیه کرد و هشدار داد که مسلمانان باید نسبت به خطر این ائتلاف شیطانی هوشیار باشند.

وی افزود: اتحاد قوی جهان اسلام به ویژه جبهه مشترک جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و ترکیه می‌تواند به ظرفیت قوی برای دفاع از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

اندیشمندان پاکستانی افزودند: آزادی فلسطین و بیرون راندن رژیم اشغالگر قدس فقط در گرو اتحاد مسلمانان است. آنان از کشورهای اسلامی خواستند به جای پیروی از سیاست‌های دوگانه و منفی برخی از قدرت‌ها، صفوف اتحاد و یکپارچگی میان امت اسلامی را تقویت کنند.

همه ساله و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، مردم مسلمان پاکستان همراه با ملت‌های آزاده سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

رهبران مذهبی پاکستان در سمینار امروز اعلام کردند که روز جمعه به مناسب روز جهانی قدس راهپپمایی‌های ضد آمریکایی صهیونیستی و حمایت از آزادی فلسطین، با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و پیروی از پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی 2
هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی 3
هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی 4
هشدار اندیشمندان پاکستانی درباره جنگ طلبی ترامپ و رژیم صهیونیستی 5