شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارشهای رگباری و تبعات آن، مدیریت شهری با بسیج همه امکانات خود در مشهد به حالت آماده‌باش درآمده است.

تهران - ایرنا - تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریزمغذی‌ها و پروتئین‌ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ویروس کرونا دارد و از این رو در شرایط عادی و اضطرار لازم است در این مورد دقت نظر شود.

تهران - ایرنا - روند خروج مربیان خارجی از ایران که با تمدید نشدن قرارداد «کارلوس کی‌روش» پرتغالی در بهمن 97 شروع شده بود با خروج کالدرون در دی ماه 98 تکمیل شد.

تهران - ایرنا - مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در لنگرود بازداشت شد.

تهران - ایرنا - از 19‌هزار معتاد متجاهر در تهران، 12‌هزار نفر از مراکز ماده 16 بیرون آمده‌اند و با منتشرشدن فیلم‌هایی از خیابان‌های جنوب تهران به‌ویژه شوش و هرندی که در آن تجمع گسترده معتادان دیده می‌شد، حالا اطلاعات تازه‌ای از رهاشدن معتادان در خیابان‌ها از راه می‌رسد.

مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 217 وقف جدید با نیات مختلف فرهنگی و اجتماعی ظرف یک سال اخیر در استان به ثبت رسید.

تهران - ایرنا - سدهای کشورمان زمانی بیشترین کارایی‌شان ذخیره‌سازی آب برای شرب و کشاورزی بود اما اکنون علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی، نقش تسکین‌دهنده سیل‌های ناآرام را ایفا می‌کنند.

مهاباد - ایرنا - مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ گفت: پارسال 290 ماموریت توسط کارکنان این نهاد در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات انجام شد که نسبت به سال پیش از آن 20 درصد کمتر بود.

ساری - ایرنا - فصل صید و صیادی ماهیان استخوانی در آب‌های ساحلی دریای خزر در مازندران در حالی روز 15 فروردین پایان یافت که سهم صیادان شرکت‌های عضو پره از روزی سالیانه نسبت به سال گذشته نصف شده است.

تهران - ایرنا - شوک کرونا، جنگ نفتی روسیه و عربستان و در نهایت کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی، وضعیت بودجه سال جاری را با چالش بیشتری همراه کرده است. امسال دولت دوازدهم در حالی قیمت نفت را برای هر بشکه، حدود 50دلار تعیین کرده که بازار نفت این‌روزها سر سازگاری با کشورهای نفتی ندارد.

تهران - ایرنا - عضو شورای شهر تهران، تهدید ویروس کرونا را عاملی برای خلق فرصت‌های جدید اقتصادی دانست و گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت‌های جدیدی را برای رشد اقتصادی فراهم کرده است.

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز حدود 110 هزار عدد ماسک توسط مددجویان و سایر زیرمجموعه جامعه بهزیستی استان تولید و توزیع شده است.

تهران - ایرنا - پویش «ادارات را تعطیل کنید» از جمله اقدام‌های موثر و پیشگیرانه برای شیوع بیماری کرونا است. تصمیم مسوولان اجرای ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اجرای طرح دورکاری و کاهش تعداد کارمندان در اداره‌ها سبب می‌شود تا ترددها در سطح شهرها کم شود و اینگونه شاهد قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس باشیم.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، دهیاری‌ها نقش موثری در کنترل و پیشگیری آن در روستاها و ارائه خدمات و نیز کمک به حفظ سلامت روستاییان ایفا کرده‌اند.

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته 2 محموله هر یک به تعداد 12 و 16 هزار عدد در مجموع 26 هزار ماسک N95 به صورت وارداتی و 100 هزار ماسک وارداتی سه لایه جراحی نیز وارد استان شد و به صورت رایگان در اختیار معاونت غذا و صرفا در مراکز بیمارستانی دانشگاهی قرار گرفت.

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با ثبت مواردی از ابتلا و مرگ بیماران کرونایی در برخی روستاهای استان، سلامت ساکنان روستاها در معرض تهدید قرار گرفت.