جمعه 4 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - ساکنان اردبیل از شنبه تا پنجشنبه هفته سرشار از دگرگونی‌های جوی به شکل بارش باران، برف، تندبادهای موقت و کاهش محسوس دما پیش رو دارند.

بروجرد ایرنا رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: در راستای حمایت از اقشار محروم سال گدشته 100واحد مسکونی در این شهرستان احداث شده است.

پکن - ایرنا - مردم چین امروز شنبه همزمان با آغاز «عید اموات» برای سه هزار و 331 شهیدی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند عزاداری کردند در این روز، پرچم‌های چین در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی هم متوقف شد.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: دستورالعمل تعطیلی اصناف غیرضرور در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان به قوت خود باقی است و اصناف مختلف باید از این دستورالعمل پیروی کنند.

تهران - ایرنا - رییس گروه بانک جهانی اعلام کرد که احتمال می‌رود شیوع کرونا باعث بروز یک «رکود بزرگ جهانی» شده و شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر و آسیب‌پذیر بزند.

تهران - ایرنا - «حسن تفتیان» یکی از ورزشکاران نامدار ایران در سطح ملی است که در سطح بین‌الملل نیز از ورزشکاران شناخته شده کشورمان به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - «محمد علی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن جمعه شب ابراز امیدواری کرد؛ اسرای در بند رژیم سعودی بزودی آزاد شوند.

نیویورک - ایرنا - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزایش رقم بیکاری، مبتلایان به کووید -19 و مرگ‌ومیر ناشی از آن در این کشور را ویرانگر دانست و خواستار تصویب بسته دوم حمایتی شد.

تهران - ایرنا - «جمال خضری» رییس کمیته مردمی مقابله با محاصره غزه جمعه شب اعلام کرد؛ این باریکه به دلیل تدوام محاصره رژیم صهیونیستی و بیماری کرونا در ماه مارس (اسفند / فروردین) 200 میلیون دلار متضرر شده است.

تهران - ایرنا - «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که کشورها برای برداشتن قرنطینه عجله نکنند؛ زیرا تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط «شدیدتر و ادامه‌دار» اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود.

تهران - ایرنا - دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به فداکاری کادر درمانی و مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا، پیشنهاد کرد: تندیسی ماندگار به یاد پزشکان و کادر درمانی جان‌باخته ساخته شود تا الگوهای فداکاری در این مرحله از تاریخ سخت ایران برای نسل‌های آینده نیز به یادگار بماند.

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه خواهان کاهش تولید نفت تا 10 میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی جهان (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد.

تهران - ایرنا - گروه «77 و چین» خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای در حال توسعه در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا شد.

مسکو - ایرنا - رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه روز جمعه برای مقابله با گسترش کرونا در پایتخت تزارها در حالی که شمایل حضرت مریم را در دست داشت در خیابان‌ها و کمربندی معروف مسکو چرخید و دعا کرد اهالی مسکو و مردم روسیه هر چه زودتر از شر ویروس همه گیر کرونا خلاص شوند.

تهران - ایرنا - منابع خبری جمعه شب گزارش دادند؛ نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی فرودگاه طرابلس را هدف حملات موشکی قرار دادند.

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری کشورشان در مقابله با کرونا راضی نیستند.