پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

معاونت دانشجویی و فرهنگی_اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس شرایط استفاده از خوابگاه‌های این دانشگاه را اعلام کرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی با اشاره به این‌که انتظار پیشرفت بیشتری در خروجی‌های کیفی و کمی پژوهشی دانشگاه داشته‌اند، توضیح داد: طبق بررسی‌ها با وجود این‌که خروجی‌های دانشگاه، در دوران کرونا هم رشد داشته، ولی این رشد با تصورات ما مقداری متفاوت بود. بااین‌حال بخشی از انتظارات ما برآورده شده است.

دانشگاه تربیت مدرس شرایط برگزاری حضوری کلاس‌های این دانشگاه را اعلام کرد.

محققان "موسسه تحقیقاتی اسکریپس"(Scripps Research Institute) آمریکا در مطالعه اخیرشان از روش جدیدی برای شفاف‌سازی بافت (Tissue Transparent) خبر داده‌اند که این امر می‌تواند گام مهمی در جهت مطالعه دقیق‌تر بسیاری از بیماری‌ها باشد.

مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای پذیرش و جذب دستیار پژوهشی اعلام آمادگی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه بر بازگشت تدریجی تاکید داریم، گفت: قصد داریم تا عید فطر اکثریت دانشجویان را برای از سرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردانیم.

یک محصول جدید گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR T-cell) که ایمنی قابل قبولی داشته است، نشانه‌های اولیه اثربخشی به عنوان یک تک درمان و همچنین درمانی در ترکیب با واکسن‌های آران‌ای پیامرسان (mRNA) در بیماران دارای تومور جامد نشان داده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در احکامی جداگانه اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی آموزش مجازی این معاونت را به مدت دو سال منصوب کرد.

پژوهشگران آفریقای جنوبی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که مرگ و میر ناشی از کووید -19 در افراد مبتلا به HIV سرکوب‌نشده، بالاتر از افرادی است که به این بیماری مبتلا نیستند.

گروهی از محققان در یافته‌های اخیرشان اظهار کرده‌اند حتی ابتلا به کووید -19 متوسط یا خفیف نیز ممکن است توانایی باروری در مردان را مختل کند.

پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف برای جذب پژوهشگر پسادکتری فراخوان داد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود هرچه سریع تر طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

شرکت نیسان برای تولید خودروهای برقی که در عرض تنها 15 دقیقه شارژ می‌شوند به همکاری با ناسا می‌پردازد.

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی مشترکی دریافته‌اند که کودکان بالاتر از پنج سال، بیشتر از سایر کودکان در معرض خطر ابتلا به "سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان" و مراجعه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قرار دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس پارک بین المللی علم و فناوری خبر داد و گفت: این پارک در تهران راه اندازی می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین با انجام یک مطالعه تأثیر عصاره الکلی هسته خرما را بر ضدویروس تب‌خال در مدل حیوانی بررسی کردند، نتایج این پژوهش نشان داد خرما دارای خواص ضدویروس تب‌خال است و از آن می‌توان جهت بهبود بیماری حاصل از این ویروس استفاده کرد.