شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری "Ph.D" (نیمه‌متمرکز) سال 1401 روز چهارشنبه مورخ 24 فروردین از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

فضانوردان اولین پرواز تماما خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت پیشگامانه خود را با ایجاد آثار هنری دیجیتال گرامی می‌دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پارک‌های علم و فناوری را جزئی از اکوسیستم نوآوری دانست و گفت: باید همه اجزا در کنار هم کار کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان متولد شوند و بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری برای فعالیت‌های شرکت‌ها مجوزی صادر نکنند، چرا که موجب سرکوب کردن فعالیت آنها می‌شوند، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها یا می‌توانند پارکبان باشند یا در حوزه استانی خود تحول‌آفرینی کنند که در این صورت نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارند.

متقاضان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه علم و صنعت می‌توانند از امروز نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تدوین سند نظام ملی نوآوری ازسوی این وزارتخانه خبر داد و گفت: ما نیاز داریم وظایف پارک‌های علم و فناوری بازنگری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در اولین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1401 از تشکیل کمیته همکاری مشترک با وزارت امور خارجه در این زمینه استقبال و تاکید کرد: وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان نقشی راهبردی در توسعه تعاملات فناورانه ایفا می‌کنند.

وقتی پلیس راهنمایی و رانندگی سانفرانسیسکو به دلیل خاموش بودن چراغ‌های جلو دستور به توقف یک خودرو داد، متوجه شد که این خودرو یک خودروی خودران "کروز" است و همین موجب شد تا پلیس گیج شود.

شاید یک دستگاه کوچک قابل کاشت که در آن از رنگدانه‌های حساس به نور استفاده شده است، بتواند به ترمیم سریع زخم و تسکین درد کمک کند.

اگر قرار باشد انسان‌ها روزی بر روی ماه و مریخ ساکن شوند، دانشمندان باید راهی برای رشد غذا در این مکان‌ها ایجاد کنند و اکنون فضانوردان تازه نفس ایستگاه فضایی آزمایشی برای تولید گوشت مصنوعی در فضا انجام خواهند داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر تمرکز زدایی فعالیت‌های بزرگ فرهنگی از تهران به دانشگاه‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های بزرگ فرهنگی را از تهران به شهرستان‌ها بردیم.

محققان اخیرا اظهار کرده‌اند سمت پنهان ماه بسیار متفاوت‌تر از سمت پیدای ماه به نظر می‌رسد و تفاوت بین این دو سمت ماه ممکن است به یک برخورد عظیم باستانی مرتبط باشد.

داوطلبان در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ساعت 24 امروز دوشنبه 22 فروردین ماه جاری فرصت دارند در این آزمون شرکت کنند.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اختصاص اعتبارات به پارک‌های علم و فناوری بر اساس عملکرد آن‌ها، اعلام کرد: 30 میلیارد به پارک‌های علم و فناوری، 7 میلیارد به مراکز رشد و 6 میلیارد به مراکز کارآفرینی تخصیص داده شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا 31 تیرماه سال جاری مهلت دارند، نسبت به بارگزاری اطلاعات خود جهت ارزشیابی فناوری سلامت دانشگاه‌ها اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از رویکرد تغییر برنامه‌ها با روی کارآمدن مدیریت‌های جدید در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ما خودمان را طوری نساخته‌ایم که قبول کنیم مدیران قبلی ما هم عقل و منطق داشته‌اند، اگرچه هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت وجود داشته است، اما لزومی ندارد همه برنامه‌ها را برهم بزنیم.