سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

طی حکمی از سوی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، مهدی ژیان‌پور به‌عنوان رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منصوب شد.

نشست تخصصی سبک زندگی و روابط نسلی، از تعارض تا گسست، با حضور اساتید صاحب‌نظر از رشته‌های جامعه‌شناسی، فقه و حقوق و ارتباطات به صورت مجازی توسط گروه پژوهشی جوانان و مناسبات نسلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با همکاری دفتر مطالعات رصد و پیوست اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به صورت مجازی برگزار شد.

ناسا با انتشار ویدئویی مدار حرکت تلسکوپ فضایی "جیمز وب" را که در شرف پرتاب به فضا است، نشان داد.

معاون پشتیبانی، اداری و مدیریت منابع دانشگاه شهید بهشتی از بازسازی 120 هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 9 پروژه فعال با اعتباری برابر با 200 میلیارد تومان در دانشگاه در حال انجام است.

محققان موفق به ساخت ماده جدیدی شده‌اند که در صورت استفاده در موتور هواپیماها علاوه بر کاهش وزن آنها می‌تواند صدای آنها را نیز به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار تصویری از آماده شدن بالگرد مریخی "نبوغ" برای انجام هشتمین پروازش خبر داد.

از حبس کردن نفس تا ترسیدن، این‌ها راه‌های ارائه شده برای درمان سکسکه هستند! اکنون دانشمندان ادعا می‌کنند روشی بهتر برای درمان سکسکه یافته‌اند: دستگاهی مشابه یک نی

مهلت ثبت نام در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 امروز پایان می یابد.

روسیه در حال ساخت یک خودروی پرنده هیبریدی - برقی برای ارتش کشور خود است که پیش‌بینی می‌شود اولین پرواز این خودروی پرنده در سال 2022 انجام شود.

یکی از بزرگترین مشکلات بیشتر شهرهای مدرن، ترافیک ناشی از وسایل نقلیه جاده‌ای است. جاده‌هایی که مدت‌ها پیش ساخته شده‌اند به راحتی نمی‌توانند از پس فشار عبور تعداد زیادی خودرو، کامیون و وسایل نقلیه دیگری که روزانه برای گذر از کنار هم به رقابت می‌پردازند، برآیند. اکثر این وسایل نقلیه زمینی حتی در حالت ساکن نیز سوخت‌های فسیلی می‌سوزانند و در این فرآیند چندین ماده مضر تولید می‌کنند. اما...

بررسی‌های یک مطالعه در کشور نشان می‌دهد که همه‌گیری کرونا آموزش عملی رزیدنت‌های جراحی را با مشکل مواجه کرده است.

تحلیل اولین داده‌ها از مطالعه کوهورت روانسر نشان داد که سیگار کشیدن علاوه بر اینکه یک عامل خطر فردی مستقل برای بیماری‌های قلبی - عروقی است، همراه شدن آن با بسیاری از عوامل خطر دیگر مانند دیابت، پرفشاری خون، اختلال چربی‌های خون، چاقی، فعالیت بدنی پایین و سن بالا شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را افزایش می‌دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز اجرای طرح نظام جامع پایش و مراقبت دانشجویان خبر داد و گفت: در این طرح تمامی دانشجویان از نظر سلامت روح، جسم، فعالیت های فیزیکی و فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت کارنامه فرهنگی برای آنها صادر خواهد شد.

دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی جدید شرکت "کانن" به بهانه افزایش روحیه و صمیمیت محیط کار، کارمندان را مجبور می‌کنند که برای ورود به محل کار خود ابتدا لبخند بزنند. این نوع فناوری‌ها از طرف کارشناسان و منتقدان به عنوان فناوری‌های استثمار نیروی کار یاد می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از اجرای دو فاز پروژه کلان ملی شتابگر و مکان‌یابی این طرح خبر داد و گفت: در اجرای این طرح که نیاز به اعتبارات 300 میلیون دلاری دارد، دو کشور ایتالیا و اسپانیا نیز با محققان ایرانی همکاری دارند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، با حضور در مسجد دانشگاه شریف رای خود را به صندوق انداخت.