سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

یک شرکت سنگاپوری در حال ساخت یک هواپیمای مسافربری هیدروژنی - الکتریکی جدید است که اولین هواپیمایی خواهد بود که بر فراز اقیانوس اطلس جنوبی پرواز می‌کند.

برخی گیاهان دارویی مانند حنا، گزنه، گل ماهور و عصاره گیاه خار مریم، با دارا بودن خاصیت ضد التهابی، در بهبود و ترمیم زخم ها موثر هستند.

پردیس علوم دانشگاه تهران، وبینار آموزشی کتابخانه با عنوان "نگارش پایان نامه دانشگاهی با تاکید بر استانداردهای پایان نامه نویسی" را برگزار می کند.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از بارگذاری سوابق تحصیلی دانش آموختگان در سامانه سجاد خبر داد و گفت: با توجه عمومی شدن الصاق کد صحت QR Code به زودی همه دانشگاه های دولتی نیز به این سامانه می پیوندند بر این اساس بررسی، تایید گواهینامه و امضاء الکترونیکی دانشنامه‌ها در یک سامانه انجام می شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در اینستاگرام از انجام یک پیاده‌روی فضایی خبر داد.

مسافران یک پرواز هوایی موفق به مشاهده و ثبت لحظه‌ی پرتاب موشک اطلس 5 شدند.

پیشتر در یک مطالعه مشخص شده بود که لخته شدن خون یکی از دلایل جدی مرگ بیماران کووید -19 است. با این حال دلیل این امر تاکنون نامشخص بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: به عنوان یک نهاد خودجوش که هدفش حضور موثر در حوزه‌هایی که باعث پیشرفت کشور می‌شود، است هر دولتی که منتخب شود با توجه به تابعیتی که از مقام معظم رهبری داریم از آن حمایت خواهیم کرد.

پژوهشگران آلمانی، مکانیسم جدیدی را کشف کرده‌اند که در افزایش فشار خون افراد مبتلا به چاقی موثر است.

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر اینکه با الگوهای قدیم مدیریت نمی‌توان به رشد رسید، گفت: امروزه توسعه پارک‌های علم و فناوری وابسته به صنعت مد نظر است که باید برای توسعه این پارک‌ها برنامه‌ریزی شود.

نتایج مطالعات پژوهشگران ایرانی نشان داد تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) می‌تواند در درمان صرع کودکان کم عارضه و آسان باشد.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال 2021 میلادی برای پنجمین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد که بر اساس آن 34 دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی حضور دارند.

محققان "دانشگاه کاوناس" لیتوانی در مطالعه اخیرشان از توسعه فناوری جدیدی خبر داده‌اند که توسط آن می‌توانند میکروفیبرهای پرزدار موجود در رخت خشک کن‌ها را به انرژی تبدیل کنند.

یک لایه متالیک شفاف که به افراد امکان دید در تاریکی را می‌دهد ممکن است روزی بتواند عینک‌های معمولی را تبدیل به عینک دید در شب کند.

معاون اداره کل هماهنگی و ارتباطات وزارت ارشاد گفت: دشمن با دلسرد کردن مردم و تلاش برای نفی انتخابات، شعار اصلی ملت ایران با عنوان استقلال، آزادی و جمهوریت نظام را نشانه گرفته است.

پژوهشگران سوئدی، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده‌اند که انتقال ویروس از حیوان به انسان را پیش‌بینی می‌کند.