چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

گیاه زنیان علاوه بر کمک به کاهش وزن و چربی خون، از خاصیت ضد اسپاسم و ضد میکروبی برخوردار است.

ردپای دایناسورهایی که ممکن است آخرین دایناسورهای بریتانیا باشند در "کنت" یافت شد.

وزارت بهداشت نحوه، زمان توزیع کارت و رشته های برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال 1400 را اعلام کرد.

دانشمندان با استفاده از کمی نور و ماده موفق به ایجاد گرداب‌های غول پیکر کوانتومی شدند که سیاه‌چاله‌ها را تداعی می‌کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، تلسکوپ فضایی "هابل" ناسا چند روزی است که دوباره به خواب رفته و تا زمانی که مشکل به وجود آمده برای آن برطرف نشود، در حالت ایمن قرار خواهد داشت.

"افسردگی"، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که زنان پس از ورود به دوران یائسگی به شکل رنج‌آوری با آن مواجه می‌شوند. محققان کشور برای مقابله با این پدیده، استفاده از گیاه دارویی ریحان را توصیه کرده‌اند.

شاید یک قلب مصنوعی جدید با قابلیت تنظیم خودکار بتواند به نجات بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کمک کند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانشجویان از مرداد آغاز می شود، گفت: دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در اولویت واکسن قرار دارند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت نام و انتخاب رشته بیش از 22 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون امروز یکشنبه 30 خردادماه پایان می یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: پیشنهاد ما و دانشگاه‌های منطقه یک کشور این است که جهت اطمینان از دوره ایمنی واکسن و حفظ سلامت دانشجویان، نحوه آموزش در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) در نظر گرفته شود.

پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود تلاش کرده‌اند تا با الهام از چسبندگی موهای پای نوعی عنکبوت، چسب‌های قوی با ویژگی برگشت‌پذیری ابداع کنند.

پژوهشگران جامعه‌شناسی با انجام یک مطالعه، بردباری اجتماعی و ارتباط آن با امنیت اجتماعی در شهر تهران را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به علل افت ایران در المپیادهای علمی گفت: قسمت ظاهری افت المپیاد، عملکرد ضعیف در مسابقات جهانی است. رسالت المپیاد، اصلا کسب مدال در مسابقات جهانی نیست. رسالت المپیاد، تاثیر مثبتی است که باید در بدنه‌ی آموزش و پرورش بگذارد. مثلا هر دانش‌آموزی باید یک‌سری از مباحث علمی را به طور عادی بیاموزد، اما به گروهی از دانش‌آموزان که می‌دانیم استعداد و انگیزه‌ی...

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در پیامی انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

مطابق نتیجه نهایی انتخابات شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران (دوره مهر 1400 تا 1403)، دکتر فائزه توتونیان، دکتر محمد صال مصلحیان و دکتر مجید میرزاوزیری اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اعضای اصلی شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران انتخاب شدند.

یک خودروی پرنده برقی مسابقه‌ای ساخته شده توسط شرکتی به نام "ایر اسپیدر"(Airspeeder) قبل از شروع مسابقات در سال 2022، نخستین پرواز خود را تجربه کرد.