چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع ساماندهی مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم گفت: ساماندهی نادیده‌انگاری زحمات نیست، بلکه به اقدامات صورت گرفته از ابتدای انقلاب نظم داده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع انتخابات پیش‌رو و لزوم مشارکت جامعه دانشگاهی در این رخداد، گفت: ظرفیت بزرگ پیشرفت در کشور وابسته به آموزش عالی و دانشگاه است. اخیرا کنگره آمریکا در مصوبه‌ای درباره علم و فناوری آورده است: رقابت ما با چین در اقتصاد نیست، بلکه در حوزه علم و فناوری است. بر این اساس، بنیان همه تحولات بزرگ از حوزه علم و فناوری می‌گذرد. خانواده فناوری کشور،...

برترین‌های چهارمین مسابقه ملی واسط مغز و رایانه که از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در دو مرحله برگزار شد، در تیرماه معرفی می‌شوند.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبکه ملی توانبخشی کشور به امضای دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و دکتر نسبی طهرانی، رئیس هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی کشور رسید.

دانشگاه صنعتی شریف برای سومین سال متوالی با اقتدار با حضور 18 نفر از اعضای هیأت علمی خود در فهرست سرآمدان علمی، موفق به کسب مقام نخست رتبه‌بندی سرآمدان علمی کشور شد.

چشم‌انداز گردشگری در دولت آینده در نشست چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران تحلیل و بررسی شد.

"ابط الجوزا" یا "شبان‌شانه"یا آلفای شکارچی (Betelgeuse) دومین ستاره پرنور صورت فلکی شکارچی و به‌طور میانگین دهمین ستاره درخشان آسمان شب است. اما چندی بود که علت کم نور شدن این ستاره فکر ستاره‌شناسان را مشغول کرده بود و با بررسی‌هایی که انجام داده بودند، پیش بینی می‌کردند این ستاره در حال اتمام زندگی خود با انفجاری عظیم به نام ابر نواختر است، اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه بحث جدیت مشارکت در این انتخابات بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: زمانی حق نقد داریم که مشارکت داشته باشیم پس حق نقد را از خود نگیریم بنابراین برای رسیدن به این حق باید در رای گیری حضور داشته باشیم.

وزیر علوم با ابراز خرسندی از اینکه میزبانی سه شبکه بین‌المللی از کمیته دائم همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شبکه نانو فناوری، دانشگاه‌های مجازی و شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام از جمله مباحثی است که ایران میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت.

تلسکوپ فضایی "هابل" ناسا به دلیل خراب شدن یک رایانه داخلی، فعلا کار خود را متوقف کرده است.

به نظر می‌رسد اکنون شواهد بیشتری برای اثبات ادعای بحث برانگیز ادغام ژن‌های کووید -19 با دی‌ان‌ای انسانی وجود دارد.

ایستگاه فضایی جدید چین در شرف دیدار اولین بازدیدکنندگان انسانی خود است. فضانوردان مأموریت Shenzhou 12 ساعاتی پیش سوار بر روی موشک لانگ‌مارچ 2F زمین را به مقصد ایستگاه فضایی در حال ساخت چین ترک کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی همه اقشار جامعه، به ویژه خانواده بزرگ آموزش عالی، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری را برای حضور پرشور و حماسی در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

"جسیکا فرانتز"(Jessica Frantz) دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ایالتی آریزونا در تمپی است که امیدوار است بتواند با کمک حمایت برنامه تحصیلی ناسا یک مرکز کاری در زمینه فناوری مرتبط هوافضا را ایجاد کند.

رییس فدراسیون سرآمدان علمی استناد دانشمندان جهانی به مقالات دانشمندان ایرانی و حضور محققان در کنفرانس‌های معتبر به عنوان سخنران کلیدی را از شاخص‌های مرجعیت علمی دانست و گفت: انتشار مقالات در ژورنال‌های علمی معتبر از دیگر شاخص‌ها است که در این زمینه 66 نشریه معتبر شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: لازم است فدراسیون سرآمدان علمی توجه ویژه ای به حوزه های علوم انسانی و اقتصادی داشته باشد.