چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در مسجد سیدالشهدا (ع) شهرک دانشگاه صنعتی شریف در منطقه 22 تهران رأی خود را به صندوق انداخت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مسجد الزهرا، رای خود را به صندوق‌های آرا انداخت.

شرکت "فیسبوک" سیستم جدیدی برای تشخیص فناوری "دیپ‌فیک"(Deepfake) یا همان "جعل عمیق" ساخته است تا با استفاده از یک روش مهندسی معکوس بتواند استفاده از این فناوری را در تصاویر مختلف تشخیص دهد.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد غلظت نیترات در سیب زمینی، خیار، گوجه، کاهو و ترب بیش از حد مجاز و بیشتر از حد قابل تحمل مصرف روزانه است.

صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: علاوه بر برپایی پاویون شرکت‌های دانش بنیان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از حضور مستقل شرکت‌ها در این نمایشگاه حمایت می‌کند.

ربات "اسپیس‌باک"(SpaceBok) نخستین ربات چهارپای مریخ نورد است که می‌تواند به مناطقی در سیاره سرخ برود که یک مریخ‌نورد چرخ‌دار قادر به انجام آن نیست.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر اینکه نگاه دولت جدید باید مبتنی بر دیدگاه علمی و شایسته محور باشد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم که با بهره گیری از آنها می‌توان علاوه بر حل مسائل معیشتی و مدیریت صحیح سیاست‌های خارجی نظام، جایگاه ایران اسلامی را هم ارتقاء داد.

دانشمندان موفق به ساخت کریستالی شده‌اند که 58 درصد سخت‌تر از الماس است، اما دوام ندارد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پروژه مدرن و بین‌المللی سازی مؤسسات آموزش عالی ایران از طریق توسعه برنامه آموزشی گروهی مبتنی بر تکنولوژی تسهیل‌کننده یادگیری (TEL) در رشته‌های مهندسی و STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضی) موسوم به پروژه UNI-TEL توسط اتحادیه اروپا پذیرفته و به آن اعتبار مالی تعلق گرفت.

دانشگاه صنعتی شریف، برای اولین بار دوره دکتری مستقیم علوم و مهندسی اعصاب را برگزار می‌کند.

"ایلان ماسک" بنیان‌گذار و رئیس شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" می‌گوید نمونه اولیه بعدی موشک "استارشیپ" موسوم به "SN16" ممکن است با سرعت مافوق صوت پرواز کند.

نتایج یک مطالعه بر روی موش‌های صحرایی نشان داد که عصاره پوست موز می‌تواند در جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیوی اگزالات کلسیم موثر باشد.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد تا فردا فرصت دارند جهت دریافت برگه اطلاعات خود به منظور ورود به جلسه مصاحبه مجازی اقدام کنند.

گیاه حنا در بهبود بیماری‌های قارچی پوست مؤثر بوده و باعث افزایش قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد کاهش وزن بیش از حد طبیعی و افزایش وزن هر دو از عواملی هستند که می تواند بر ابتلا به نارسایی زودرس تخمدان اثرگذار باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و دانشجویان در فصل تابستان گفت: اگر امکانات موجود شرایط را برای واکسیناسیون کامل دانشجویان و اعضای هیئت علمی در فصل تابستان (پیش از شروع ترم تحصیلی جدید) فراهم نمی‌کند پس دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند.