یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کووید -19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با انجام یک مطالعه میزان پذیرش واکسن کووید -19 در استان تهران را بررسی کردند.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 31 خرداد تا ساعت 24 روز جمعه 4 تیر از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت خواهد بود.

با حکمی از سوی دکتر علیرضا زالی دکتر سیدمحمد پورحسینی به عنوان "رییس مرکز تحقیقات ژنومیک" منصوب شد.

امکان رفع نقص مدارک در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی فراهم شد.

پژوهشگران با استفاده از نوعی مدل‌سازی و در یک مطالعه مورد شاهدی، عواملی که در مصدومیت موتورسواران موثر هستند را مورد بررسی قرار دادند.

پژوهشگران آمریکایی، نوعی حسگر زیستی ارائه داده‌اند که امکان تصویربرداری از بافت‌های بدن را هنگام جراحی فراهم می‌کند.

یکی از شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه نساجی پتوهای ایرلاین‌های هواپیمایی داخلی با قابلیت آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات را به تولید رساند و در حال حاضر خطوط هوایی داخلی نیازهای خود را از این شرکت تامین می‌کنند.

دانشگاه صنعتی شریف در روزهای برگزاری آزمون سراسری 1400 تعطیل است.

پژوهشگران امکان تشخیص بیماری آلزایمر با استفاده از هوش مصنوعی را بررسی کردند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گذر زمان همیشه به یک شکل نیست و می‌تواند در مکان‌های مختلف، متفاوت باشد.

به اعتقاد رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان، امتیاز المپیاد یک شاخص بسیار خوب برای ورود دانش‌آموزان به دانشگاه است. این آزمون شناسایی دقیق‌تری دارد و برخلاف کنکور یک آزمون مخرب نیست. یعنی گسترش یافتن نظام المپیادی، فضای آموزش و پرورش را رشد می‌دهد و باید به رتبه‌های مختلف آزمون‌های المپیاد امتیازی برای کنکور تعلق گیرد؛ یعنی مثلا رتبه‌ی صدم نیز بداند با وجود این که به چهل نفر اول راه نیافته،...

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه بهتر است بگوییم برنامه دانشگاه‌ها در ترم آتی بازتنظیم می‌شود و از واژه بازگشایی استفاده نکنیم، گفت: ما باید از تجربه ارزشمندی که در دوران کرونا در آموزش مجازی کسب کردیم، استفاده مطلوبی داشته باشیم.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران 10 کتابخانه منتخب در این دانشگاه، از سوی این موسسه به منابع علمی جدید مجهز می‌شود.

برخی از مکانیسم‌های بیولوژیکی مرتبط با شرایط روانی مرتبط با استرس از جمله اختلال افسردگی عمده و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، به خوبی درک نشده است. محققان بیمارستان مک لین (McLean Hospital) در مطالعه اخیرشان عواملی که در کنترل پاسخ استرس بدن نقش دارند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، شراره خورشیدی و صائقه به طور غیرمنتظره‌ای بر لبه فضا تاثیر می‌گذارند.

مراحل مستندنگاری و فن‌شناسی طرح مرمت گنبد مخروطی برج قابوس، بلندترین برج آجری جهان، توسط استادان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد.