جمعه 7 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از اعطای بورسیه به 100 نفر اول کنکور افغانستان خبر داد و گفت: از 100 نفر برتر 85 نفر به ایران آمدند و 30 نفر در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل شدند.

یک ابررسانای نادر می‌تواند بر یک مشکل بزرگ در رایانه‌های کوانتومی چیره شود و مسیر محاسبات کوانتومی را تغییر دهد.

طی مراسمی با معرفی 115 سرآمد علمی از 3 دانشمند برتر کشور به عنوان سرآمدان علمی تقدیر به عمل آمد.

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از نهایی شدن رصدخانه ملی تا انتهای خرداد ماه سال جاری خبر داد.

پژوهشگر دانشگاه ساسکاچوان کانادا درباره نتایج مطالعات خود پیرامون اضطراب ایرانیان، تجربه‌ی اضطراب فراگیر در ایرانیان را دارای وجهی شناختی (جملاتی مانند نگرانم که اتفاقی بیفتد)، رفتاری (هم رفتارهای برانگیخته مانند بی‌قراری و هم کاهش رفتاری مانند در لاک خود فرو رفتن) و جسمانی (جملاتی مانند شنیدن صدای قلب یا احساس خالی‌شدن مغز)، دانست.

شرایط و جزئیات واگذاری خوابگاه دانشجویی در تابستان جاری برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو راه‌اندازی نمایشگاه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه بین‌المللی را توسعه همکاری‌های دو نهاد معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداست دانست و گفت: توسعه شبیه‌سازهای حوزه پزشکی برای متخصصان بسیار مهم است و امیدواریم در این همکاری‌ها و توسعه سیمولاتورها آموزش مهارت‌های پزشکی ارتقا یابد.

پژوهشگران فنلاندی و اسکاتلندی در بررسی جدید خود دریافتند که سلول‌های سرطانی با کمک ژنی موسوم به "ژن پیری" می‌توانند پایه‌های خود را در بدن محکم کنند و گسترش یابند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس، دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای افزایش روحیه کریمانه و بزرگ‌منشانه جامعه با تاسی به اهل بیت (ع) دانست و گفت: نباید گرامیداشت دهه کرامت، در برگزاری چند مراسم خلاصه شود، بلکه باید با برنامه‌ریزی مدون، سبک زندگی اهل بیت (ع) را ترویج داده و آن را برای همیشه در زندگی اقشار مختلف جاری کنیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، ایجاد وحدت رویه را شاخصه بسیار مهمی برای پیشرفت جهاددانشگاهی استان کردستان ذکر و عنوان کرد: تحقق این امر قدرت چانه زنی و مطالبه گری را در جهاددانشگاهی ایجاد می کند.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال 2021 میلادی برای پنجمین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از وارد شدن این معاونت به پروتکل‌های آموزشی با سیمیلاتورهای ساخته شده از سوی محققان کشور خبر داد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور، با بیان اینکه شناسایی و معرفی فعالیت شاخص بر اساس ظرفیت های بومی مهمترین راهبرد توسعه و در آمد پایدار جهاد دانشگاهی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که در انقلاب ریشه دارد، سعی کرده است تمام ظرفیت های خود را در استان و کشور جهت کمک به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات بکار بگیرد.

چین فردا پنجشنبه (27 خرداد) سه فضانورد به مدار خواهد فرستاد. این اولین ماموریت سرنشین‌دار این کشور طی پنج سال اخیر است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر این نهاد در مدت فعالیت آن، گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن بدنه نخبگان، پتانسیل های خوبی برای دستیابی به فناوری های به روز دنیا دارد و تنها لازمه این امر آن است که مسئولان دولتی به جهاد دانشگاهی اعتماد داشته باشند.