سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

ناسا اخیرا هشدار داد میزان گرمای محبوس شده توسط زمین از سال 2005 تقریبا دو برابر شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با صدور پیامی انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در حال ساخت میکروپهپادهایی است که می‌توانند مانند یک حشره یا پرنده بال بزنند.

محققان "موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان"(EPFL) در مطالعه اخیرشان از توسعه ایمپلنت‌های پیشرفته غیرتهاجمی خبر داده‌اند.

دکتر طهرانچی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه شوای عالی فناوری سلامت با بیان اینکه انگیزه‌های لازم برای جذب شرکت‌های فناور باید افزایش یابد، تاکید کرد: از ظرفیت بیمارستان‌ها در راستای توسعه فناوری و تقویت مراکز رشد قمر بهره‌برداری شود.

محققان روی زیست‌شناسی عجیب ماهی‌هایی با حدود یک قرن عمر متمرکز شده‌اند و تصور می‌کنند که طول عمر این ماهی‌ها ممکن است با تغییر محیط گره خورده باشد.

اخیرا یک ویدیوی با عنوان "به خطر انداختن زندگی‌ام برای حل یک بحث فیزیکی" توسط درک مولر مدیر کانال یوتیوب وریتاسیوم منتشر شده است که این ویدیو در انتها به یک شرط‌بندی 10 هزار دلاری انجامیده است.

ششمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات (ICT Challenge 6) در تاریخ 24 و 25 تیر ماه امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویژگی‌های کیفی روغن‌های زیتون را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی امام سجاد (ع) اراک برگزاری دوره های تاب آوری برای خانواده های بهبود یافته را در اجرای طرح تسهیلگری ضروری عنوان کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه قول می دهیم میزان قبولی داوطلبان آزمون ارتقاء دستیاری حداقل معادل سال های گذشته باشد، گفت: لغو آزمون ارتقای دستیاری به ضرر دستیاران خواهد بود.

نتایج آزمون Ept (آزمو زبان تخصصی) خرداد ماه 1400 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کنکور به ویروس کرونا از 30 خرداد خبر داد و گفت: این داطلبان به طور جداگانه آزمون خود را خواهند داد.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1400 از روز 6 تیر ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود.

کارگاه بین‌المللی نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به منظور افزایش دانش در حوزه نظام‌های رتبه‌بندی، به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) در روزهای 15 و 16 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.