یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت نام و انتخاب رشته بیش از 32 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون تا روز جمعه چهارم تیر ماه تمدید شد.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نانوتله‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند به کروناویروس متصل شوند و آن را خنثی کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی سال 1400 از امروز یکشنبه 30 خرداد آغاز شد.

طی حکمی از سوی رئیس فرهنگستان علوم، دکتر فتح الله مضطرزاده عضو پیوسته فرهنگستان علوم به عنوان «دبیر شورای آینده نگری فرهنگستان علوم» منصوب شد.

سازمان غذا و دارو در فراخوانی با عنوان «فراخوان طرح‌های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده‌های سلامت محور و خدمات سلامت»، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت به عمل آورد تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح‌های تحقیقاتی خود در زمینه‌های ذکر شده، به مرکز تحقیقات حلال، این سازمان را در نیل به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از...

یک گزارش جدید در مورد بررسی مشاهده "پدیده‌های هوایی ناشناخته" یا "یوفو"(UFO) که گاهی "بشقاب پرنده" توصیف می‌شوند، نشان می‌دهد که سرانجام ارتش آمریکا در حال جدی گرفتن آن است.

مصاحبه مجازی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی، از امروز یکشنبه مورخ 30 خرداد ماه آغاز شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه هر سه ماه یکبار گزارشی درباره مهاجرت و انصراف دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی به وزارت بهداشت ارسال می‌کند.

پژوهشگران با انجام یک طرح تحقیقاتی دانش باروری برخی مردان 18 تا 59 ساله را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد دانش باروری آن‌ها ناکافی است.

زمانیکه هوا گرم می‌شود مردم به دنبال راه‌هایی برای خنک شدن می‌گردند و یکی از این راه‌ها درست زیر پای ما قرار دارد: آسفالت خیابان

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، هرچه درباره داروهای ضد پیری شنیده‌اید فراموش کنید چرا که راهی برای جلوگیری از پیری وجود ندارد.

ناسا برای برنامه "آرتمیس 1" خود قصد دارد برای بار دیگر به ماه برود، اما این ماموریت بدون سرنشین خواهد بود و تنها یک مانکن کوچک در آن حضور خواهد داشت به همین دلیل ناسا اکنون با ایجاد یک چالش به نام "Name the Artemis Mooniki Challenge" در حال پیدا کردن نامی مناسب برای این مانکن است.

یک مطالعه جدید با هدف ایجاد تحول در نحوه برخورد ما با تحقیقات سرطان، نشان داده است که سلول‌های سرطانی رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی، همان ویژگی‌های سلول‌های سرطانی در انسان را منعکس نمی‌کنند.

اسپیس‌ایکس برای انجام بلندپروازانه‌ترین آزمایش خود تاکنون آماده می‌شود.

دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه داکا بنگلاش که از قدیمی‌ترین دانشگاه های این کشور است به صورت آنلاین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مهلت ثبت‌نام برای استفاده از خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر فردا پایان می یابد.