یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

رئیس جهاددانشگاهی فرهنگی با اشاره به تجربه اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه جهاددانشگاهی در سال‌های مختلف گفت: مشکل کشور تولید تکنولوژی نیست و اگر منابع مالی داشته باشیم توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

پژوهش‌نامه بین‌المللی "پردازش و مدیریت اطلاعات" دست به کار تولید کارنامه داوری برای داوران نشریه شد.

وزیر علوم بر ضرورت ارزیابی و آسیب‌شناسی در اجرای طرح ارتقای بهره‌وری آموزش عالی تاکید کرد و گفت: باید به دنبال اثربخشی و بهره‌وری در نظام اداری آموزش عالی باشیم.

پردیس علوم دانشگاه تهران مجموعه وبینار شبانه‌های زیست‌شناسی را برگزار می‌کند.

مطالعه‌ای جدید که در هفتمین کنگره‌ی آکادمی عصب شناسی اروپا (EAN) ارائه شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به کووید -19 دو ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان دچار مشکلات شناختی و رفتاری می‌شوند.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انجام یک مطالعه بر روی موش‌های صحرایی عنوان کردند که بیشتر از 50 میلی‌گرم نیترات در آب آشامیدنی می‌تواند باعث آسیب در بافت کلیه شود.

اگرچه انواع جدید ویروس سارس - کوو -2 قدرت انتقال بیشتری دارند اما شواهدی از وجود میزان بیشتری از ویروس در مجاری تنفسی بیماران مبتلا به انواع جدید کرونا یافت نشده است. این موضوع در مطالعه‌ای در دانشکده پزشکی "جان هاپکینز"(Johns Hopkins) کشف شد.

مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه واکسینه کردن دانشجویان ورودی 1400 تا مهرماه امکان پذیر نیست، گفت: پیشنهاد ما این است ترم اول یا نیم ترم اول دانشجویان به صورت مجازی و باقی ترم بعد از واکسیناسیون به صورت حضوری برگزار شود.

عضو دبیرخانه رصدخانه اجتماعی کووید 19، با اشاره به اینکه تا آخر خرداد ماه امسال تهیه پروپوزال چهار طرح پژوهشی به اتمام می‌رسد، گفت: اجرای این چهار طرح و جمع آوری اطلاعات نیز از تیرماه آغاز می شود.

تا چند هفته دیگر "جف بزوس" مدیر عامل آمازون و برادرش مارک و یک مسافر ناشناس که 28 میلیون دلار برای یک صندلی فضاپیمای نیوشپرد بلواوریجین پرداخت کرده به فضا خواهند رفت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش حداقل دریافتی و اجرای قانون کار دانشجویان دستیاری این دانشگاه خبر داد.

نشاسته حفاری یکی از انواع نشاسته اصلاح شده است که با انجام پاره‌ای از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی بر نشاسته خام به‌دست می‌آید. انجام تغییرات و اصلاحات مذکور موجب تغییر ساختار مولکولی نشاسته خام شده، به‌طوری که محصول نهایی، قابلیت استفاده در فرمولاسیون گل حفاری را به‌دست می‌آورد.

پیش‌نویس لایحه حمایت از حقوق سالمندان، پروژه‌ای تحقیقاتی است که به سفارش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و شورای ملی سالمندان اجرا شده و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به بررسی تطبیقی قوانین و مقررات سالمندی در ایران و جهان پرداخته و چارچوب و محورهای فرآیند تدوین قانون حمایت از سالمندان در ایران را تبیین کرده است.

دو فضانورد آرایه‌های خورشیدی جدید رول شونده ایستگاه فضایی بین‌المللی را با موفقیت نصب کردند.

پژوهشگران کره جنوبی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که شاید نوع خاصی از باکتری روده بتواند به مهار کروناویروس کمک کند.

نتایج یکی از مطالعات اخیر حاکی از آن است افرادی که پس از ابتلا به بیماری کووید -19 بهبود می‌یابند ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی همچون از دست دادن ماده خاکستری و سایر بافت‌های مغزی بشوند.