یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

در حالی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر روند معکوس مهاجرت نخبگان تاکید دارد، برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره‌های انتخاباتی خود اعلام کردند که "ما در کشور مشکل فناور و مشکل نبود دانشمند نداریم، اما دانشمندان و نخبگان ما چون زمینه رشد پیدا نمی‌کنند، مجبورند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند" که هر چند بنیاد ملی نخبگان در این زمینه پاسخی منتشر کرد، ولی از سوی معاونت علمی هنوز...

پژوهشگران کشور با انجام یک مطالعه بر روی نمونه‌های اسپرم عنوان کردند که میدان مغناطیسی می‌تواند با تحرک و زنده‌مانی اسپرم‌ها را افزایش دهد ولی بر خصوصیات ظاهری اسپرم، تاثیری ندارد.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز از سال 2004 یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند. این نظام رتبه‌بندی اخیرا، برترین دانشگاه‌های قاره آسیا را منتشر کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و اداره تعاون روستایی استان خبر داد.

در نشست مشترک موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی موضوع همکاری‌های گسترده ملی و بین‌المللی این دو نهاد و امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با آسایهل مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از 36 هزار داوطلب در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون 26 خرداد به پایان می رسد.

یک کرکس اولین پرنده در جهان است که یک پای مصنوعی دائمی بیونیک دریافت می‌کند.

دانشمندان موفق به ابداع ماده‌ای شده‌اند که با انبساط حرارتی صفر در محدوده چهار تا 1400 کلوین، کاربردهای بسیاری به خصوص در صنعت هوافضا دارد.

آویشن زوفایی بعنوان دم‌کرده در درمان سرماخوردگی (دمنوشی با طبع گرم) و ادویه در بعضی از غذاها استفاده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم سرمایه صندوق دانشگاه در آینده نزدیک تا 1000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند، گفت: از شورای اقتصاد دانش‌بنیان به ریاست دکتر طهرانچی مصوبه افزایش سرمایه صندوق دانشگاه به 120 میلیارد تومان تا پایان شهریورماه را اخذ کرده و برنامه داریم تا صندوق دانشگاه را به صندوقی ویژه تبدیل کنیم.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، دوشنبه 24 خرداد، طی سفری یک‌روزه به مشهد، از بخش‌های مختلف مرکز توسعه واحدهای فن‌آور و توسعه اقتصاد دیجیتال مشهد بازدید کرد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا عکسی از یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌اللملی منتشر کرد و نوشت: پلاک روی دندان‌های شما زیست لایه هستند.

مریخ نورد "استقامت"(Perseverance) متعلق به ناسا که چندی پیش فرودی موفقیت آمیز بر سطح سیاره سرخ داشت، اکنون اولین ماموریت علمی خود را در دهانه "جزرو" آغاز می‌کند.

مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی در خصوص نحوه و چگونگی برگزاری مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

پژوهشگران "دانشگاه پردو" در بررسی جدید خود، روشی را ارائه داده‌اند که لباس‌های هوشمند قابل اتصال به وای‌فای را در برابر شست و شو مقاوم می‌کند.

آیا عوامل محیطی می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی قد افراد بگذارند و یا قد افراد تنها توسط دی‌ان‌ای آن‌ها تعیین می‌شود؟