سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مرکز نوآوری و رشد شهرستان آمل با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و از سه محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز رونمایی شد.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که شاید یک درمان جدید بتواند به توقف آلزایمر کمک کند.

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری باشکوه از یک خوشه ستاره‌ای منتشر کرد.

برای حل مشکل میکروپلاستیک‌ها (ریزپلاستیک‌ها) باید مکان دقیق آن‌ها را بدانیم و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یکی از راه‌های یافتن آن‌ها استفاده از ماهواره است.

گروهی از محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ماده تاریک در حال کند کردن چرخش نوار کهکشان راه شیری است.

دانشمندان به تازگی یک سیگنال مغزی را با استفاده از فناوری کوانتومی ضبط کردند. این اولین بار است که یک سیگنال مغزی با یک حسگر مغزی ماژولار کوانتومی ضبط می‌شود.

پنجمین همایش بین‌المللی مردم‌سالاری دینی با عنوان «مردم سالاری دینی و آینده جهان اسلام» توسط دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم از تشکیل ستاد ویژه‌ای به منظور پیگیری برقراری آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: آموزش‌ها از مهرماه سال جاری به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری خواهد بود؛ اما تاکید ما این است که آموزش حضوری مجددا قوت بگیرد.

بررسی جدید دانشمندان ژاپنی و ایتالیایی نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی فولیکول مو می‌توانند به درمان تاول‌های زیر پوست کمک کنند.

در بسیاری از نقاط جهان پشه‌ها در ماه‌های تابستان مایه رنجش افراد می‌شوند اما تحقیقات جدید دانشگاه "فلوریدا" نشان می‌دهد که تغییرات جوی ممکن است این مزاحمان را به مشکلی همیشگی تبدیل کند که در تمام فصول سال حضور دارند.

با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان زمین شناسی و نقشه برداری، زمینه‌های نوآوری و شکوفایی در پژوهش‌های علوم‌زمین چون تهیه نقشه گسل‌ها، نقشه‌ها و اطلاعات فرونشست فراهم شد.

دانشگاه "آکلند" از دانشگاه‌های برتر جهان، اعلام کرد اقداماتی را برای جلوگیری از بروز تقلب در امتحانات انجام می‌دهد.

آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) با همکاری شرکت "هوندا"(Honda) در پی ساخت یک سیستم انرژی جدیدی برای مستعمرات فضایی آینده است که به ایستگاه‌های مستقر در سیارات دیگر امکان می‌دهد اکسیژن و هیدروژن تولید و جمع‌آوری کنند.

بررسی‌های محققان داخلی گویای آن است که هیدروژل حاوی زهر مار ایرانی می‌تواند برای جلوگیری از خونریزی‌های جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: با اقداماتی که بنگاه‌های شهرک اصفهان در دوران تحریم انجام دادند و دفاتر شرکت‌های خود را در سایر کشورها مثل آلمان، روسیه، عمان و کره جنوبی تأسیس کردند، دوباره صادرات محصولات فناورانه افزایش پیدا کرد.

ناسا تصاویر جدیدی از مونتاژ مگاموشک سیستم پرتاب فضایی (SLS)، قدرتمندترین وسیله پرتابگر که از دهه 1960 تاکنون ساخته شده، منتشر کرده است.