دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مهلت ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1400 تا 12 آذر ماه سال جاری تمدید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مراسم افتتاحیه پژوهشکده چشم و علوم بینایی و رونمایی از محلول نگهدارنده قرنیه بر نقش بی‌بدیل این پژوهشکده در تولید محصولات فناورانه و پیشروی در درمان بیماری‌های لاعلاج و صعب العلاج چشمی تاکید کرد.

پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدید خود دریافتند که میکروبیوم روده می‌تواند نقش مهمی در تنظیم خواب طبیعی بر عهده داشته باشد.

دانشمندان می‌گویند نانوالماس‌ها به طور چشمگیری حساسیت آزمایشات را بهبود می‌بخشند و می‌توانند بیماری ایدز و سایر بیماری‌ها را زودتر تشخیص دهند. همچنین ممکن است به تشخیص کووید -19 نیز کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از آمادگی دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی روانشناسی برای حمایت روانی از بیماران مبتلا به کرونا در نقاهتگاه ها و محل های قرنطینه خبر داد.

محققان "دانشگاه وارویک" انگلیس در مطالعه اخیرشان از یک مدل محاسباتی سلول ریه انسان برای درک چگونگی اتصال "کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 " بر متابولیسم سلول میزبان انسان و نحوه تکثیرش در آنجا، استفاده کرده‌اند.

پذیره‌نویسی دهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه 500 میلیارد ریالی در فرابورس آغاز شد.

یک مطالعه جدید به یکی از بزرگترین کشف‌های فیزیک در هزاره جدید رسیده است که می‌تواند به توضیح دلیل وجود همه چیز کمک کند.

"افشین بهشتی" دانشمند ایرانی ناسا ممکن است به پاسخ این پرسش رسیده باشد که چرا فضانوردان در فضا دچار مشکلات سلامتی می‌شوند و می‌گوید که ماهیت سلول‌های انسانی می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد.

"آشر" عجیب و غریب است، "استورم" آفتاب گرفتن را دوست دارد و "میپل" دوست دارد از مغز خود استفاده کند. هر سه می‌توانند در کنترل همه‌گیری کووید -19 نقش داشته باشند، اما آنها دانشمند یا سیاستمدار نیستند. آنها سگ هستند!

شیوع بیماری "کووید -19" دانشگاه‌های جنوب استرالیا را به بی‌نظمی کشاند.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 200 میلیمتر بارش باران در بخش "سرفاریاب" شهرستان چرام خبر داد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به استمرار شتاب دیپلماسی علمی در 4 سال گذشته، گفت: ایران پیشتاز دیپلماسی علمی دنیا شد.

با ابلاغ معاون فرهنگی وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به گرفتن تست PCR از دانشجویان خوابگاهی شدند.

اولین نشست تخصصی "اهمیت داده‌ها در حوزه سلامت چالش‌ها و چشم‌اندازها" ویژه مدیران حوزه سلامت، روسای بیمارستان‌ها، اعضای هیئت علمی و دانشجویان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

نتایج یک مطالعه نشان داد که پروتئین «آروماتاز» در بافت چربی زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، کمتر بیان می‌شود و این نشان دهنده نقش کلیدی بافت چربی در این اختلالات هورمونی است.