شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

با افزایش سن افراد، آنها به تدریج توده عضلانی و قدرت خود را از دست می‌دهند که این موضوع می‌تواند منجر به ضعف و بیماری‌های دیگر مرتبط با سن شود.

یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی با بهره‌گیری از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم کرم‌ها و لوسیون ضدآفتابی را عرضه کرده است که به محض اعمال بر روی پوست، سدی در برابر اشعه خورشید ایجاد خواهد کرد.

نتایج جدید تحقیقات زیست شناسان گیاهی دانشگاه دولتی کارولینای شمالی (NC) نشان می‌دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذاها یا نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز، انگور موسکادین (انگور متعلق به نواحی گرم است و در بخش‌های مختلف آمریکا یافت می‌شود) و شکلات تلخ می‌توانند به یک آنزیم خاص یا پروتئاز در ویروس سارس - کوو -2 (SARS-CoV-2) متصل شده و عملکرد آن را مسدود و از نفوذ آن جلوگیری کنند.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از پذیرش 2200 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

سرخارگل (اکیناسه) یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که از فرآورده‌های آن برای درمان عفونت‌ها، سرماخوردگی، گلودرد و انواع بیماری‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بروز تخلفات پژوهشی در دانشگاه‌ها گفت: اگر معاون پژوهشی در دانشگاه حضور داشته باشد و توانمند باشد، می‌تواند تخلفات را کشف کند. در صورتی که رییس مجموعه برای افراد الگو باشد و مسائل اخلاقی را رعایت کند، افراد زیرمجموعه او هم سعی می‌کند این مسائل را رعایت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان معتقد است: در انجام پژوهش‌ها مهم است که نتایج پژوهش کاربردی و مفید باشد. البته کاربردی یا مفید بودن یک تحقیق لزوما به این معنی نیست که هر تحقیقی باید یک مشکل یا معضل را بطور کامل حل کند. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مشکلی که در بخش‌های مختلف مانند بخش سلامت، منابع طبیعی و حوزه‌های مختلف وجود دارد، با انجام یک پژوهش به کلی رفع شود. قاعدتا پژوهش‌ها...

رئیس کرسی یونسکو در آموزش مهندسی با اشاره به نتایج نظرسنجی از 560 دانشجوی مهندسی درباره آموزش غیرحضوری گفت: اغلب دانشجویان معتقد بودند در کلاس‌های برخط، عدالت آموزشی بهتر از کلاس‌های حضوری رعایت نشد. بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، با گزاره‌ی "مشتاقم بار دیگر تجربه آموزش غیرحضوری را تکرار کنم" مخالفت کردند اما اغلب آن‌ها معتقدند ترکیب آموزش برخط و آموزش حضوری مفیدتر است.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به انجام نظرسنجی از 250 محقق در زمینه آموزش مجازی، گفت: در رابطه با کیفیت ارائه مطالب، 35 درصد این محققان اعلام کردند کیفیت آموزش شان پایین‌تر آمده است و این هشداری برای آموزش عالی کشور است. این در حالیست که دانشگاه‌های مختلف روش‌های متفاوتی را برای ارزشیابی به کار بردند. 62 درصد همکاران اعلام کردند سطح نمرات دانشجو تغییر نکرده است. 53 درصد...

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه این دانشگاه کانون بسیاری از اعتراضات سال های گذشته بود، گفت: اگر چه برخی از این اعتراضات به حق بود اما معتقد نیستیم که این نوع اعتراض ها تداوم داشته باشد اما به هر حال یکی از زمینه هایی که دانشجو ساخته می شود همین فعالیت های فوق برنامه آن ها است و به همین جهت همواره از فعالیت های دانشجویان استقبال کردیم.

مرکز ملی تحقیقات سیاست علمی کشور یک بار با تغییر مدیریت قرار شد که در کنار وزارت علوم و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان اتاق فکر در حوزه سیاستگذاری علم نقش آفرینی کند و اما بار دیگر در زمان ریاست جدید قرار است به عنوان خانه امن محققان حوزه سیاستگذاری تبدیل شود تا این مرکز را خانه خود بدانند و با این مرکز همکاری داشته باشند. برای این منظور خانه تکانی‌هایی در این مرکز انجام...

بی‌تردید فعالیت‌های دانشجویی به ویژه جشنواره‌های هنری در دانشگاه هنر از جمله مهم‌ترین اموری است که فضای نشاط و سرزندگی را در این دانشگاه ایجاد می‌کند. این جشنواره‌ها مهمترین پایگاه‌های فعالیت دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه هنر هستند که به عنوان مکمل آموزشی دانشجویان رشته‌های هنری که بعضا با شرح درس‌های به روز نشده مواجه هستند، عمل کرده و به عنوان محلی برای بروز و شکوفایی...

واکسن بالقوه کووید -19 شرکت "فایزر" و "بیوان‌تک" در مقابله با بیماری همه‌گیر کووید -19 موثر است، اما دارای مشکلاتی نیز هست و تا تزریق عمومی با چالش‌هایی روبرو است.

چین اخیرا دو کشور هند و پاکستان را به دلیل همه گیر شدن بیماری کووید -19 سرزنش کرده است و با این کار، خود را از این اتهام که گزارش‌ها نشان داده بودند شهر ووهان چین مرکز شیوع بیماری کووید -19 بوده، تبرئه کرده است.

مرحله نهایی مطالعه در مورد واکسن کووید -19 که در انگلیس انجام می‌شود، کارایی موثر 100 درصدی واکسن کرونا در برابر موارد شدید را تایید و بیان می‌کند که این واکسن در افراد مسن نیز عملکرد موفقی دارد.

معاون اموزشی دانشگاه هنر گفت: امروز خوشبختانه در همه رشته‌های دانشگاهی در عرصه هنر زمینه‌های خوبی، چه به لحاظ آموزشی‌، پژوهشی و چه به لحاظ فرصت‌های مهارتی برای دانشجویان فراهم است. به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در کنار تحصیل نیز آموزش تخصصی با رویکرد مهارت محوری را در یکی از زمینه‌های مربوط به رشته تخصصی خود تجربه کنند.