دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

سرقت علمی در هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی در دنیا تعریف خاص خود را دارد و مصادیق زیادی برای آن شمرده شده است. دانشگاه‌های دنیا در حال ایجاد ابزارهای جدید برای محافظت از تحقیقات در برابر تهدیدات امنیتی و رقابتی هستند.

با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های حضوری دانشگاه‌ها، مجموعه آموزش عالی کشور به استفاده از آموزش مجازی روی آورد. با توجه به نوظهور بودن این پدیده، در ابتدای این راه نقایص و کاستی‌هایی وجود داشت که در حال حاضر برخی از آن‌ها رفع شده‌اند و برخی دیگر همچنان خودنمایی می‌کنند.

"ریتم شبانه روزی"(circadian rhythm) یک چرخه 24 ساعته در فرایندهای فیزیولوژیکی موجودات زنده است. این ریتم، الگوی خواب و تغذیه همه حیوانات از جمله انسان را کنترل می‌کند.

معاون صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه 10 درصد دانشجویان گوشی اندروید دسترسی ندارند، گفت: صندوق رفاه به تمامی دانشجویانی که این امکانات را نداشته باشند وام کمک هزینه خرید گوشی یا تبلت تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می کند.

بر اساس اعلام جهانی، کارآزماییهای بالینی واکسن دکتر شاهین برنده جایزه مصطفی (ص) در فاز انسانی بر روی 43 هزارداوطلب، انجام و اثربخشی این واکسن مشاهده شده است و از آنجایی که این واکسن ایمنی 90 درصدی در بدن در برابر این ویروس ایجاد می‌کند، از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اصل پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن آنکه همه واکسن‌ها مانند واکسن ضد کرونا در بدن به صورت 100...

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اجرای طرح زنجیره دانش و ارزش در این دانشگاه، گفت: نیازمند توسعه جشنواره‌های ایده پردازی و افزایش تعداد نهادهای موثر در مسیر توسعه ایده کارآفرینانه هستیم تا در این مسیر مردم طعم شیرین محصولات دانش‌بنیان را بچشند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از رونمایی از چند محصول فناورانه در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شیوع کرونا دو اشتباه را به ما گوشزد کرد، گفت: در گذشته متخصصان حوزه پزشکی بر این باور بودند که عصر بیماری‌های واگیردار تمام شده، ضمن آنکه ما از علوم پایه غافل بودیم، در حالی که برای نوآوری نیازمند توجه به این علوم هستیم.

رئیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه جوانان ارزشمندترین ذخایر هر کشوری محسوب می‌شوند، گفت: ایجاد اشتغال تنها بخشی از دستاوردهای جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان است و ایجاد انگیزه و امید مهمترین دستاورد آن به شمار می رود.

طبق اعلام مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد، بیش از 90 پژوهشگر برجسته این دانشگاه در لیست مکمل فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی سازمان علوم پزشکی تهران ضمن عرض تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای کشور، دکتر محسن فخری زاده گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، امیدواریم در راه علمی که این شهید بزرگوار دنبال می‌کردند، هر چه بیشتر و مصمم تر گام برداریم و بتوانیم موجبات سربلندی و زندگی بهتر برای مردم کشورمان و دیگر هموطنان در سراسر کشور فراهم کنیم.

کاوشگر چینی‌ها موسوم به "چانگ ای 5"(Chang'e 5) که چندی پیش زمین را به مقصد ماه ترک کرده بود، وارد مدار ماه شد.

هر زمان که اندام‌ها، پوست یا سایر قسمت‌های بدن کشیده و بزرگ می‌شوند، "ورم" (Swelling) ایجاد می‌شود که این معمولا نتیجه التهاب یا تجمع مایعات است.

دانشگاه علم و صنعت، نحوه پذیرش دانشجویان ممتاز از سایر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1401-1400 را اعلام کرد.

اسامی نهایی پذیرفته شدگان کنکور سال 99 در 13 کد رشته امتحانی خاص دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

یک شرکت انگلیسی با همکاری "آژانس فضایی اروپا"، نوعی بازی ویدئویی طراحی کرده است که نحوه اکتشافات انسان در مریخ را به نمایش می‌گذارد.