یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال، در دانشگاه‌های تایلند دو پروژه دانشگاهی هوش مصنوعی و آکادمی پهپاد راه اندازی می‌شود.

پژوهشگران "دانشگاه آلیکانته"(University of Alicante) اسپانیا اخیرا گفته‌اند به زودی دانش آموزان مدرسه می‌توانند در کلاس، هوای استریل شده‌ای را که مستقیما از راه یک دستگاه متصل به میزشان به ماسک‌های آنها پمپاژ می‌شود را تنفس کنند.

تصویری که با "تلسکوپ فضایی هابل" ثبت شده، کهکشانی را نشان می‌دهد که میزبان یک سیاه‌چاله غول‌پیکر است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از افق زمین منتشر کرد.

انرژی مورد نیاز خانه‌های اسکاتلندی‌ها برای اولین بار در دنیا به طور کامل از هیدروژن سبز تامین خواهد شد.

نسخه مدیریتی گزارش کارگروه اجرایی مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا (از مطالعات جانبی پروژه ملی اقتصاد مقاومتی ارتقای 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی) منتشر شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با افزایش 50 درصدی کمک هزینه تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

با هدف پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور و جذب حامیان و پشتیبانی از ایده‌های فناورانه اولین رویداد فناورانه در حوزه راهداری برگزار می‌شود.

محققان دانشگاه "چریته"(Charit) آلمان در مطالعه اخیرشان نشان داده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند پس از استنشاق از طریق بینی و گیر افتادن در مخاط بینی به مغز انسان برسد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که پاندمی کرونا هیچگونه محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها و آموزش دانشگاه پیام نور نداشته است، گفت: دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی نیز با همکاری اساتید در بستر مجازی به نحوی برگزار می‌شود که دانشجویان متضرر نشوند و آموزش‌های کارگاهی و عملی را نیز به بهترین نحو دریافت کنند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرایط و مدارک دریافت وام دانشجویی را اعلام کرد.

نتایج بیستمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشخص شد.

ویروس کرونا، بدترین ویروس ایجادکننده بیماری عفونی است که جهان از زمان شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی تاکنون مشاهده کرده است اما مانند آنفلوآنزای اسپانیایی، کووید -19 نیز سرانجام وضعیت همه‌گیری خود را از دست می‌دهد.

آژانس کمک‌های دولتی ترکیه از احداث یک آزمایشگاه پیشرفته دانشگاهی در سومالی خبر داد.

ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای نوبت بهمن ماه فردا چهارشنبه 12 آذر پایان می پذیرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان این‌که الگوریتم اینستاگرام پیج‌هایی را در معرض دید ما قرار می‌دهد که بیشتر دوستشان داریم، تاکید کرد: علاوه بر این، بر اساس تعاملاتمان پیشنهادهایی به ما می‌دهد یا صفحه کسانی را در معرض دید ما قرار می‌دهد که به کسانی که دوستشان داریم، بیشتر شبیه هستند. در واقع پلتفرم‌ها احساسات ما را شکل می‌دهند و به ما می‌گویند که باید چه کسی را دوست بداریم....