دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی امروز 10 آذر پایان می یابد.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم با ارسال بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، آنها را در زمینه اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین و حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان ملزم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم برنامه ریزی برای تامین استاندارهای آموزشی دانشجویان علوم پزشکی در سال آینده تاکید کرد.

شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی "مدرنا" (Moderna) که چندی پیش اظهار کرد واکسن کروناویروسی که توسعه داده بیش از 90 درصد در جلوگیری افراد به کووید -19 موثر است حال اعلام کرده واکسن مذکور را با کمک فناوری آر ان ای پیام رسان (mRNA) تنها در طی دو روز طراحی کرده است.

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود توانسته‌اند نوعی فراماده در طبیعت بیابند که می‌تواند صدا را جذب کند.

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی؛ پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای در استان برگزار می شود.

"ابر ماژلانی بزرگ"(LMC) یک کهکشان اقماری است که در همسایگی کهکشان راه شیری قرار دارد و همانند ابری کم نور در آسمان شب نیمکره جنوبی قابل مشاهده است. پیشتر یک مطالعه نشان داده بود که ابر ماژلانی بزرگ مانند کهکشان راه شیری توسط هاله‌ای از ماده تاریک احاطه شده است.

پژوهشگران "دانشگاه جانز هاپکینز" توصیه‌هایی را در مورد تهویه هوای منزل ارائه داده‌اند که می‌تواند از انتقال کروناویروس پیشگیری کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امروز جای خالی اخلاق پزشکی در کشور حس می‌شود، و باید به این موضوع توجه ویژه شود، گفت: باید دانشجویان را با این موضوع آشنا و عجین کنیم به طوری که توجه به مؤلفه‌های اخلاق پزشکی در باور افراد نهادینه شود.

پهپادهای خودران تقویت شده با هوش مصنوعی با دقت 96 درصدی در مقایسه با تصویربرداری حرارتی سنتی برای یافتن افراد گمشده در جنگل‌ها بهتر عمل می‌کنند.

آزمون زبان MSRT وزارت علوم که قرار بود 14 آذر ماه جاری برگزار شود مجدد به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شد.

کفی‌های کفش آنتی‌باکتریالی تولید شده محققان یکی از شرکت‌های فناور علاوه بر محافظت از پا مانع از ایجاد بوی بد پا شده و از رشد باکتری‌ها در کفش و جوراب جلوگیری می‌کنند.

برقراری امنیت در سطوح مختلف یک جامعه، یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان هر کشور است که بایستی به‌دقت اجرا شود. محققان کشور، در این راستا نقش آموزش ابعاد پرسشگری و کارآگاهی را در میان توده مردم، بسیار بااهمیت دانسته‌اند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که به دلیل محدودیت های کرونا لغو شده بودند، اواخر آذر یا اوایل دی برگزار می شوند.

دانشگاه تنسی که بزرگ‌ترین دانشگاه ایالت تنسی آمریکا است، برای دانشجویان و پرسنل خود دریافت واکسن کرونا را لازم دانست.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: این کنگره توانسته دانش زیادی در حوزه زخم و ترمیم بافت در رشته‌های مختلف ارائه کند. همچنین برقراری پل ارتباطی بین علوم پایه و علوم بالینی، همواره یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره بوده و معتقدم در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.