یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سه زلزله 4.1 در شوشتر استان خوزستان، تنگ ارم استان بوشهر و اشکنان استان فارس مهمترین رخدادهای لرزه‌های هفته گذشته است.

به دنبال آغاز فاز جدید پایش زیستگاه‌های یوزپلنگ در کشور و عدم صدور مجوز برای دوربین‌گذاری در برخی نقاط، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که برای دوربین‌گذاری در زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی پروتکل‌هایی تدوین شده است.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر پیرو اطلاعیه روز گذشته خود، اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

یک متخصص بیماری های داخلی و فعال رسانه، با بیان اینکه اخبار جعلی سعی در دروغ نشان دادن کرونا دارند، عنوان کرد که شرایط بیماران کرونایی از آنچه در رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود هم سخت‌تر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه واکنش نشان داد و اعلام کرد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

در حکمی از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها، «سیدعبدالحمید احمدی» - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان - به عنوان مشاور و عضو شورای راهبردی ورزش و سلامت شورای عالی استان‌ها منصوب شد.

حادثه‌ی سقوط مرد 42 ساله از ارتفاعات در شهرستان دشتستان منجر به مرگ او شد.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد: برای اولین بار در آمریکا طی شبانه روز گذشته بیش از 120 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت که به منظور کاهش میزان پسماندهای حجیم انتقالی به مجتمع آرادکوه و مشکلات به وجودآمده از انتقال این دسته از پسماندها، به زودی زباله های حجیم شهروندان مناطق 22 گانه در منطقه 18 پردازش و ساماندهی می شوند.

اعضای جدید هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شدند.

در حالی که مقامات و سران بهداشتی دنیا برای گردهمایی و حضور در نشست مجازی هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت (WHA) آماده می‌شوند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه اخیر خود سه موضوع مهم را با آنها به اشتراک گذاشته که یکی از اولویت‌های آن، ضرورت آماده شدن در برابر همه‌گیری‌های جدید است.

با وجود ادامه روند افزایشی تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در فارس، به نظر می‌رسد هنوز گروهی از مردم بر این گمانند که از خطر این بیماری در امان هستند و بی مبالاتی ها ادامه دارد.

شهردار منطقه 6 تهران از پرکردن گودهای پرخطر و رهاشده این منطقه خبر داد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی از فردا به مدت 2 هفته در این شهرستان خبر داد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز از وقوع حادثه رانندگی در کرج و فوت یک نفر و مصدوم شدن 10 نفر خبر داد.

رنگ تهران خاکستری است اما شاید بتوان با تشویق شهروندان از استفاده از رنگهای مختلف، روحیه آنان را نیز بالا برد، این یکی از اهداف کم هزینه و پربازده شهرداری تهران است.