شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دانمارک میلیون‌ها راسو در این کشور را به دلیل جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از بین می‌برد.

سفر رفتن در دوران کرونا رفتاری تایید نشده است. با این حال، محدودیت‌ها باعث نشده سفر در ایران و دیگر کشورها متوقف شود. اما یک برگشت امن از مسافرت را چگونه می‌توان رقم زد؟

سرپرست دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت منصوب شد.

آمار جهانی مبتلایان به عفونت کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید به 49 میلیون و 35 هزار و 144 نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و 239 هزار و 660 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت گفت: با اجرای دقیق نسخه الکترونیکی توسط موسسات درمانی، مشکلات جامعه پزشکی کاهش یافته و دسترسی بیماران به ارائه خدمات بیشتر می‌شود.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که تا پایان سال 1401 هیچ سربازی بدون داشتن حداقل یک مهارت یا تخصص، خدمت سربازی‌اش به پایان نخواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت استان تهران از افزایش تورم نقطه به نقطه استان تهران در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: نرخ تورم نقطه‌ای تهران در مهر ماه سال 1399 به عدد 41.2 درصد رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

رئیس اداره پایش، مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیستی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات زیست محیطی کلانشهر تهران ریشه در حریم شهر دارد، گفت: در راستای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی و نظارت بر پروژه‌های صنعتی داخل حریم، شناسایی منابع آلاینده در مناطق دارای حریم از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در دست اقدام است.

مدیرکل ساختمان و معماری معاونت شهرسازی شهرداری تهران از ثبت شکایت بالای شهروندان از آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز خبر داد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه کمبود دارویی در انبارهای جمعیت هلال‌احمر وجود ندارد، گفت: البته به دنبال رایزنی با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ هستیم تا برای تامین برخی اقلام دارویی که کمبودشان وجود دارد اقدام کنیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از آسیب پذیری روانی بیشتر مردان نسبت به زنان در دوران پاندمی کووید 19 خبر داد.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی از تمدید اعتبار پرونده دارویی بیماران خاص در تامین اجتماعی تا پایان آذرماه خبر داد.

دبیر انجمن داروسازان تهران از توزیع ماسک 1300 تومانی در داروخانه ها خبر داد و در عین حال ضمن انتقاد از عدم ارائه تسهیلات کرونایی به داروخانه ها، گفت: در حال حاضر با توجه به تغییرات فاحش قیمتی در تامین داروی مردم در داروخانه ها، بحران اقتصادی در داروخانه ها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید بر اینکه بیش از هشت ماه سخت با مجاهدت پرسنل بهشت زهرا (س) سپری شده است، گفت: آمادگی برای روزهای سخت تر هم داریم و حتی اگر لازم باشد معاونین، مدیران و کارمندان سازمان پا به عرصه امور اجرایی خواهند گذاشت و پلن های لازم برای این کار هم پیش بینی شده است.

نامه وزیر بهداشت به رییس صداوسیما که ساخت سریال ها و برنامه های تلویزیونی با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا را بلامانع خوانده بود، واکنش مهران احمدی بازیگر و کارگردان را به همراه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 228 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.