شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیر عامل ایران خودرو از آمادگی این شرکت برای ساخت اتوبوس های برقی خبر داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، با اشاره به انتخابات و انتصابات در هیئت مدیره شرکت های شستا گفت: مجموعه ای ملی را اداره می کنیم و در انتصابات افراد، قرمز و آبی نکردیم و آنها بر اساس صلاحیت ها و توانمندی متناسب با بنگاهی که می خواهند وارد آن شوند چیدمان شدند. از همه طیف های فکری و سیاسی و جریانات کشور در ترکیب هیئت مدیره ها حضور دارند.

نیروهای امدادگر در ترکیه با گذشت حدود سه روز از وقوع زلزله توانستند یک کودک سه ساله را از میان آوار بیرون کشیدند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

اگرچه مواجهه با سرقت مخصوصا از نوع خشن آن برای همه قربانیان یک خاطره تلخ و آزاردهنده است که حتما هم ریشه‌های جدی اجتماعی و اقتصادی دارد اما صرف دزدی از علی دایی را نباید به منزله هتک حرمت از یک اسطوره دانست و در موردش مرثیه‌های جانکاه نوشت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا از افزایش 21 درصدی ارزش ریالی پرونده های قاچاق کالا و ارز در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

جانشین پلیس راه کشور از ترافیک سنگین در مقاطعی در محورهای هراز و فیروزکوه خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب استفاده گسترده از ماسک و دستکش های یکبار مصرف شده، اما برخی از مردم با بی ملاحظه‌گی آنها را در سطح شهر و طبیعت رها می‌کنند که موجب فاجعه ای زیست‌محیطی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: 2400 قلم دارو و 450 قلم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان با بیان اینکه در حال حاضر 30 هزار زن سرپرست خانوار برای دریافت خدمات بهزیستی پشت نوبت هستند، گفت: سازمان بهزیستی در حال رایزنی برای جذب بودجه جهت تسهیل ورود این افراد به چرخه سازمان بهزیستی است.

رسانه های داخلی در اسلواکی اعلام کردند: نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور طی یک روز تست کرونا دادند.

طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حالی با موافقت مجلس شورای اسلامی طبق اصل 85 قانون اساسی بررسی خواهد شد که نمایندگان موافق قانونی شدن هرچه سریع‌تر این موضوع را ضروری دانسته و نمایندگان مخالف معتقد بودند که زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم نیست و باید مواد آن در جلسات علنی مورد بررسی قرار گیرد.

یک متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های سخت و کاهش وزن امکان ابتلا به ویروس کرونا و سایر ویروس‌های عفونی را افزایش می‌دهد.

یک ویروس شناس گفت: بسیاری از تست های پاراکلینیکی و آزمایشگاهی به تنهایی ارزش نداشته و در کنار یکدیگر می توانند در تشخیص کروناویروس کمک کننده باشند.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان 740 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز سیل خیز کشور را تحت پوشش عملیات آبخیزداری و آبخوانداری قرار داده که با ظرفیت 570 میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سال به افتتاح رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران از ورود 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد.