سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

المیرا منشادی، خبرنگار 35 ساله روزنامه شهرآرا بر اثر ابتلا به کرونا صبح شنبه، 13 شهریور ماه درگذشت.

وزیر کشور و هیات همراه جهت دریافت گزارش عملکرد شورای عالی استان ها ظهر امروز (13 شهریور ماه) در محل ساختمان این شورا حضور یافتند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع پرسنل سالن های تطهیر گفت: حفظ کرامت متوفیان به ویژه متوفیان کرونا و رعایت دقیق نکات شرعی وبهداشتی و همچنین تکریم خانواده های داغدار و مراجعه کنندگان در این شرایط سخت از شاخصه های اصلی خدمت رسانی سازمان بهشت زهرا (س) است.

بیماری تب "دنگی" که اخیرا در فیروزآباد هند و مناطق دیگر این کشور شیوع گسترده پیدا کرده، باعث جان باختن ده ها نفر از جمله تعداد زیادی کودک شده است.

هفته گذشته کمبود واکسن‌های وارداتی باعث تعطیلی مراکز واکسیناسیون در برخی از شهرها شد. این مشکل از شهرهایی مانند تهران، شیراز، اصفهان و شوش گزارش شده است. به تازگی حدود پنج میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد شده و به زودی توزیع آن آغاز می‌شود.

عضو شورای شهر تهران در بازدید از ستاد سمن‌های شهرداری تهران تأکید کرد: اولویت‌های زندگی شهروندان تهرانی باید در دستور کار ستاد سمن‌ها قرار گیرد.

پزشکان انگلیسی می گویند: میزان پادتن حاصل از واکسن کووید -19 در بدن افراد بالای 70 سال رو به کاهش است و این سوال را پیش می‌آورد که دز یادآور یا تقویتی چه موقع برای آنها تزریق خواهد شد؟

شرکت بنادر عراق از آتش سوزی در شناور حفاری «ام قصر» در بنادر بصره در جنوب عراق خبر داد.

افشین علیخانی از بستری بالغ بر 8 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در مراکز درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خبر داد.

در حادثه برخورد قطار با یک دستگاه مینی بوس در ترکیه شش تن کشته و تعدادی دیگر مصدوم شدند.

شهردار تهران گفت: باید به آیت الله رییسی، رییس جمهور و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و همه دولتمردان تبریک بگوییم که با فراهم کردن زمینه واردات مقدار زیادی واکسن کرونا، پیام مثبتی به مردم دادند.

مقامات بهداشتی انگلیس از عدم واکسیناسیون کودکان سالم 12 تا 15 ساله علیه کرونا در این کشور خبر دادند.

شیوه نامه «ساماندهی نیروی انسانی» در سال تحصیلی 1401-1400 از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با لطف خدا حرکتی انقلابی در دولت انجام شده و واکسن کرونا به مقدار کافی از روز پنج شنبه در حال واردات به کشور است، گفت: این مقدار واکسن در طول تاریخ بیماری کرونا، بی نظیر بوده و تا آخر شهریور و مهرماه نیز روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نزدیک شدن به سال تحصیلی را امر مهمی خواند و گفت: لازم است که برای آغاز به کار مدارس تمهیدات لازم اندیشیده شود تا شاهد یک روند بازگشایی آبرومند باشیم لذا باید به تناسب ماهیت سازمانی، کاری را که در دست انجام داریم، سرعت دهیم تا در روند بازگشایی مطلوب سهیم باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 146 میلیون کتاب در 994 عنوان درسی برای 15 میلیون دانش آموز در سطح کشور تولید شده است. در این راستا، فرایند آماده سازی هنری، چاپ و صحافی کتاب‌های درسی از شهریور سال گذشته آغاز شده است.