سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد: سویه دلتای کروناویروس موجب بروز نوع شدید بیماری در کودکان نمی شود.

به دنبال انتشار اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این ادعا، گفت: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.

آمارها نشان می‌دهد؛ شهرداری تهران تا هفته نخست شهریور امسال در مجموع 10 هزار و 772 میلیارد تومان درآمدهای نقد و غیر نقد کسب کند که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به 2 هزار و 295 میلیارد تومان افزایش داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی، در سال تحصیلی جدید با جدیت دنبال خواهد شد، گفت: آموزش مهارت های سواد پایه را برای تمام دانش آموزان پیگیری خواهیم کرد.

متخصصان هندی در مطالعه ای بر ارتباط بین کیفیت نامطلوب هوا و بروز چاقی و آسم در میان کودکان تاکید کردند.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین جشنواره کشوری روش های نوین تدریس کتب مراکز دارالقران الکریم به میزبانی دبیرخانه پایگاه مراکز دارالقران قرارگاه مجازی قرآن عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش مستقر در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

بسیاری از افراد متعجب هستند که چرا بعد از تزریق دوز دوم واکسن کووید -19 عوارض جانبی شدیدتری را تجربه می‌کنند. این مورد به واکسن‌هایی که به سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با عفونت کمک می‌کند، مربوط می‌شود و واکسن‌های کووید -19 تنها واکسن‌هایی نیستند که پس از دوز مجدد واکنش‌های قوی‌تری ایجاد می‌کنند.

آسمان صاف تا قسمتی ابری برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود و با توجه به وزش باد نسبتا شدید طی ساعات گذشته و گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد آسمان غبارآلود برای پایتخت مورد انتظار است.

واکسیناسیون سراسری کرونا در استان قم در 18 مرکز انجام می شود و تاکنونن در حدود 400 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده و میزان پوشش در استان قم در حدود 35 درصد است. بنابر مباحث کارشناسانی برای بالا رفتن ایمنی و قطع زنجیره انتقال در جامعه باید میزان واکسیناسیون عمومی به 70 درصد جمعیت افزایش یابد. همه روزه بالغ بر 12 هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق می شود که در آخر هفته‌ها این تعداد به حدود...

رییس اداره مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه به تدوین یک برنامه جامع مدیریت آب نیاز است، گفت: لازم است چند دستگاه باید همکاری کنند و در نهایت در سطح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک برنامه جامع برای کنترل این وضعیت تدوین شود.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید -19» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 220 میلیون و 647 هزار و 541 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 567 هزار و 424 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در 12 استان کشور، از تداوم این شرایط جوی در برخی نقاط تا پنج روز آینده همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور تا هفته آینده خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران را تبریک گفت.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: از لحاظ آماری در ماه حدود 480 میلیارد تومان تبادل مالی با بخش‌های سرپایی صورت می‌گیرد که 440 میلیارد تومان آن به صورت الکترونیک مبادله می‌شود که در کل در بخش سرپایی درصد موفقیت ما بسیار بالاست.

بنابر اعلام وزارت بهداشت و بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی شهرهای کشور تعداد شهرهای قرمز کرونایی به 246 شهرستان کاهش یافت.

افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند در هفته‌های اول وقوع سکته بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. اما چگونه می‌توان نسبت به خطرات سکته مغزی آگاه‌تر شد؟ در این اینفوگرافیک به پنج علامت هشداردهنده سکته مغزی اشاره شده است.