چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، «14 شهریور»، آخرین مهلت ارسال اطلاعات دارندگان مدال های نقره و برنزکشوری، جهت استفاده از سهمیه المپیاد در کنکور سراسری1400، اعلام شد.

فصل دوم از سریال «نوار زرد» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در حال تولید است.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که در راستای توسعه سرویس های غیرحضوری و بهره‌برداری از ابزارهای الکترونیکی در فرآیندهای ارائه خدمت به مخاطبان این سازمان، سرویس غیرحضوری و الکترونیکی احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای 19 سال سن بیمه شدگان و مستمری بگیران (بازنشسته و ازکارافتاده کلی) راه‌اندازی شده است.

در یک سال و نیم گذشته، زمان زیادی از یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان از دست رفته و واقعیت این است که آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین کلاس‌های عملی از جمله تربیت‌بدنی باشد و افراد از این نوع یادگیری بازمانده‌اند.

مقامات بهداشتی استرالیا امروز (شنبه) 1756 مورد جدید روزانه ابتلا به کووید 19 را گزارش کرده اند که رکورد جدیدی برای ابتلا به این ویروس در این کشور محسوب می شود.

گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی توضیحی را درباره واژه‌های «لاندا» و «لامبدا» که این روزها به واسطه شیوع سویه جدید ویروس کرونا آن‌ها را بسیار می‌شنویم، منتشر کرده است.

بیشترین تماس و گلایه شهروندان تهرانی در مرداد 1400 شامل تأخیر اتوبوس بخش خصوصی می‌شود که نسبت به مرداد سال گذشته، 65 درصد افزایش داشته است.

پروسه انتخاب شهردار همدان پس از کش‌وقوس‌های فراوان به پایان رسید. در ابتدای این مسیر مطرح شد که 60 گزینه برای تصدی این پست وجود دارد. تعدادی از این افراد با توجه به تغییر دولت ترجیح دادند در پست دیگری شانس خود را امتحان کنند، برخی همزمان برای شهردار شدن چند شهر برنامه داده و پس از اینکه مطمئن شدند در جای دیگری احتمال انتخاب شدن دارند تلاشی برای شهرداری همدان نکردند، برخی مشکل قانونی...

یک روانشناس با تاکید بر لزوم پرورش تفکر انتقادی در نوجوانان در جهت جلوگیری از تحت تاثیر نظر هم‌سالان قرار گرفتن و افزایش قدرت تصمیم گیری نوجوان، گفت: اغلب والدین از فرزندان خود انتظار دارند آنچه می‌گویند را بدون پرسش سوالی درباره علت و چرایی موضوع بپذیرند و انجام دهند درحالی که همین تفکر اشتباه والدین، فرزندان را در دوره نوجوانی به مرحله‌ای می‌رساند که به دلیل ترس از مورد قبول واقع...

طی شش ماه گذشته از بین 20 محله که بالاترین میزان رشد قیمت‌های پیشنهادی در شهر تهران را داشته‌اند 14 محله در منطقه یک قرار دارند و این در حالی است که هیچ یک از مناطق پرتقاضا در بین مناطق دارای بالاترین تورم ملکی قرار نداشتند.

یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود می‌گوید: ذرات کلیدی آلاینده هوا در کره زمین در طول سال گذشته میلادی (2020) که محدودیت های قرنطینه ای در جهان اعمال شد به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.

مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور، خدمات این سازمان به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تشریح کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتای تهران در خصوص سامانه جعلی ثنا هشدار داد.

آخرین داده‌های تجربی 10 تا 20 درصد کاهش اثربخشی واکسن‌های کووید -19 در برابر نوع جدید مو (Mu) را نشان می‌دهند که اولین بار در ژانویه 2021 در کلمبیا مشاهده شد و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به‌عنوان یک نوع قابل توجه شناخته شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قطعا بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع منوط به روند واکسیناسیون است.