یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مهلت انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) فردا به اتمام میرسد.

هر روز صبح، یک قرص برای فشار خون یا دیابت خود مصرف می‌کنید شاید شب‌ها نیز استاتین برای کلسترول مصرف کنید. اکنون، به دلیل همه‌گیری، از شما خواسته می‌شود که واکسن کووید -19 را نیز در این داروها بگنجانید. اگر نگران افزودن واکسن به این ترکیب دارویی هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید، متخصصان پزشکی می‌گویند: بسیاری از داروهای تجویزی پس از دریافت واکسن کووید -19 مانند قبل از تزریق واکسن کارایی...

شمار مبتلایان به بیماری «کووید -19» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 221 میلیون و 126 هزار و 481 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 575 هزار و 531 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی 5 میلیون دز واکسن، امروز یکشنبه؛ چهاردهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا خبرهایی از آخرین وضعیت درگیری‌های دره پنجشیر، دستور انتشار اسناد محرمانه حملات 11 سپتامبر توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، افزایش شمار قربانیان طوفان آیدا در ایالات متحده و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

گیاهان آپارتمانی نه‌تنها فضای خانه را زیبا می‌کنند، بلکه ثابت شده که می‌توانند کیفیت هوا و عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود ببخشند، بهره‌وری را افزایش دهند و بر سلامت انسان تاثیر مثبت بگذارند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که برخی گیاهان آپارتمانی به کاهش سطح استرس و بهبود فشارخون و ضربان قلب نیز کمک می‌کنند. در این اینفوگرافیک به پنج گیاه آپارتمانی مفید برای سلامت انسان‌ها...

یک ویروس شناس ضمن اشاره به اطلاعاتی که تاکنون درباره واریانت MU کرونا اعلام شده (جهشی که برای اولین بار در کلمبیا و اکوادر مشاهده شد)، گفت: واریانت‌ها حاصل گردش بی امان و لجام گسیخته ویروس‌ها در تمام دنیا هستند.

در حالی که خشکسالی در ایران تشدید شده است و به گفته کارشناسان با تنش آبی روبرو هستیم، راهکارهای مختلفی از استفاده از نیرودگاه‌های خورشیدی گرفته تا گسترش آبخیزداری برای مدیریت منابع آبی کشور از سوی کارشناسان و مسوولان ارایه می‌شود.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا آخرین وضعیت تولید واکسن‌های ایرانی کرونا را تشریح کرد.

یک مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش ضمن اشاره به اینکه بازگشایی حضوری مدارس نیازمند کلاسهایی با جمعیت حداقلی با توجه به فضای فیزیکی است گفت: عمده کلاس‌های مدارس سراسر کشور از تهویه مناسبی برخوردار نیستند. ممکن است برخی دانش‌آموزان مشکلات جسمانی داشته باشند که آنها نیز هنوز واکسینه نشده‌اند. باید تمهیداتی نیز برای ارتقای سرویس‌های بهداشتی مدارس و تهویه مناسب آنها در نظر گرفته شود...

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و با طرحی که در چندین دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای امسال اجرایی شده، کارایی واکسیناسیون کشور در کاهش میزان بستری در دریافت کنندگان واکسن‌ها «چشمگیر» بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو آخرین اخبار پیرامون روند واکسیناسیون کرونا در کشور را تشریح کرد.

دلایل علمی وجود دارد که نشان می دهد نوع رژیم غذایی بر احساسات فرد تاثیر می گذارد زیرا ارتباط تنگاتنگی بین مغز و دستگاه گوارش وجود دارد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قمبا اشاره به تغییر تعرفه های قبوض آب از تاریخ 1 اردیبهشت 1400، و با توجه به بحران کم آبی در استان، تصریح کرد: طبق این تعرفه مشترکینی که تا 15 متر مکعب مصرف آب دارند صرفا مشمول 7 درصد افزایش تعرفه خواهند شد، اما مشترکینی که بیش از 15 متر مکعب در ماه مصرف آب دارند، علاوه بر7افزایش 7 درصدی، 16 درصد دیگر نیز افزایش بر مبلغ صورت حساب شان...

امام جمعه شهرستان جعفرآباد با ابراز خرسندی از راه اندازی کمیته امداد مستقل در شهرستان جعفرآباد افق های روشن تری برای اشتغال، کمک به محرومان و ستاد زکات این شهرستان نوید داد.

کارشناس هوا شناسی گفت: برای روز دوشنبه آسمان قم صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود.