یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت موفقیت های ورزشکاران دارای معلولیت در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو پیام تبریکی صادر کرد.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا از کشف محموله کارت گرافیکی قاچاق از مسافر قطار شیراز مشهد خبر داد.

بررسیها نشان می دهد: 28 درصد از 138 هزار گونه ارزیابی شده در جهان با خطر انقراض روبرو هستند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: یگان ویژه در مقابله با تحرکات و اقدامات شوم دشمنان، آینده نگری داشته و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد چراکه در عرصه های مختلف با استفاده از الگوهای هوشمندانه و آموزش های نوین توانسته تمام اهداف معاندان و بدخواهان نظام اسلامی را به موقع خنثی کند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه شاخص آلاینده ازن در سه ماه گرم سال جاری کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های 98 و 99 در پایتخت داشته است، گفت: گاز ازن (O3) اصلی‌ترین آلاینده فصول گرم سال در شهر تهران است. مسئول اصلی تشکیل ازن دو آلاینده اکسیدهای نیتروژن (NOX) و ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند. گازهایCH4 و CO نیز می‌توانند در تشکیل ازن در مقیاس بزرگ نقش داشته باشند.

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در راستای کاهش مصرف انرژی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اقدام به کاهش روشنایی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه مترو کرده است.

جلسه شورای پنجم شهر تهران، یکشنبه 14 شهریور به ریاست مهدی چمران برگزار شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز با حضور در این جلسه حکم خود را از چمران دریافت کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید بازار جهانی واکسن کرونا گفت: حدود نیمی از کل واکسن تولید شده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است.

دادستان کل کشور تاکید کرد که برگ سبز خودرو "سند مالکیت" است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.

شهردار تهران درباره انتصاب معاونین شهرداری گفت: اکنون در حال بررسی هستیم و امیدواریم از تمامی ظرفیت ها برای ادامه مسیر پیشرفت در شهرداری استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح اولین خانه امداد شهرداری منطقه13با بیان اینکه تحول و توانمندسازی محلات از اهداف طرح خانه‌های امداد محله است، گفت: افراد باید در این طرح به صورت جمعی توانمند شوند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از صدور اینترنتی مجوز خروج از کشور برای دانش آموزانی که درسن مشمولیت دارای معافیت تحصیلی هستند، خبر داد.

گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی توضیحی را درباره واژه معادل «بیلبورد» ارائه کرده است.

شهردار تهران بر لزوم مشارکت شهروندان و به میدان آمدن آنها برای تحقق تحولی بزرگ در شهر تاکید کرد و گفت: همه مسئولان باید تعهدات خود را نسبت به شهر و شهروندان ادا کنند.

وزیر بهداشت آلمان از شهروندان درخواست کرد تا به تزریق واکسن کووید -19 اقدام کنند.

بررسی انجام شده در انگلیس نشان می دهد: افزایش وزن افراد در دوران همه گیری بیماری کووید -19 خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد.