سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران در 18 ماه گذشته بدون استراحت و مرخصی، شبانه روز در خدمت بیماران کرونا بوده اند، سختی کار و فشار کاری مضاعف، مشاهده مرگ بیماران و کمبود نیرو آنان را خسته کرده است و به شدت به مرخصی و استراحت نیاز دارند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه باید نگاه جامع به همه رشته های ورزشی داشته باشیم تا زمینه تحول تحرک و پویایی در ابعاد مختلف فراهم شود، گفت: جهت اختصاص دو واحد مسکونی در شهرهای جدید به مدال آوران المپیکی استان تهران پیگیری لازم انجام خواهد شد.

در استان خوزستان از زمان آغاز واکسیناسیون تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار دوز واکسن تزریق شده است و از روز چهارشنبه (10 شهریورماه) با اتمام موجودی واکسن در اهواز، مراکز واکسیناسیون سطح شهر تعطیل شده‌اند و در سایر شهرستان‌های استان که واکسن موجود است، واکسیناسیون در حال انجام است. در شهر گرگان نیز تمامی مراکز ترزیق واکسیناسیون بدلیل موجود نبودن واکسن از چهارشنبه 11 شهریور ماه تعطیل...

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به 28 میلیون و 843 هزار و 64 دز رسید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم تهیه دستورالعمل هماهنگی عملیاتی فروریزش زمین و تعیین وظایف دستگاه های مرتبط تاکید کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 20 هزار و 404 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و متاسفانه 515 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در هفت استان و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد 9 استان هشدار دارد.

استاندار تهران از اتخاذ تمهیدات لازم جهت تزریق روزانه 200 هزار دز واکسن در استان تهران خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ابلاغ اصلاحیه «مصوبه ارتقاء ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران» با هدف پیشگیری از ایجاد گودهای پر خطر و رها شدگی عملیات ساخت و ساز، به مناطق 22 گانه خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی‌ها و نوبت‌گیری 96 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، خبر داد.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «صدور مجوز و نظارت بر فرآیند مدارس آموزش از راه دور رشته‌های مهارتی شاخه کاردانش» را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها، ابلاغ کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن عیادت از دکتر طریقت منفرد در جریان روند درمان وی قرار گرفت.

با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، سامانه مردم ویژه دریافت طرح ها و ایده های شهروندان در این وزارتخانه راه اندازی شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: طبق آخرین آمارها، از اسفندماه 98 تا پایان مردادماه امسال، در مجموع نزدیک به 6میلیون و 600هزار بازنشسته از انواع خدمات طرح یاری استفاده کرده‌اند.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی می کنند طوفانی موسوم به "لری" (Larry) که روز گذشته (جمعه) منطقه استوایی شرق اقیانوس اطلس و غرب جزایر "کیپ ورد" را درنوردید، احتمالا با قدرت بیشتری به سواحل شرقی آمریکا نزدیک خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا که اغلب آنها سرپرست خانوار بودند، تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست و پشت‌نوبتی برای بهره‌مندی از بسته‌های معیشتی سازمان بهزیستی افزایش یافته است.