یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اخیرا یک شرکت چینی موفق به توسعه یک ربات جراحی آندوسکوپی شده است. حال آزمایشات بالینی این ربات در زمینه جراحی زنان و زایمان در بیمارستان‌ها آغاز شده است که این موضوع نشان دهنده پیشرفت عظیم چینی‌ها در زمینه صنعت توسعه ربات جراحی است.

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه دولت جدید و نظام باید به موضوع خیریه و اعمال انسانی خیر و احسان و به ویژه انفاقی که در دین به آن تاکید شده توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: سال گذشته مردم در مراکز نیکوکاری بیش از 2600 میلیارد تومان در همه زمینه‌ها کمک کردند.

شمار قربانیان طوفان "آیدا" در ایالات متحده در حالی به دستکم 66 تن افزایش پیدا کرده و تلاشها برای امدادرسانی به مناطق حادثه دیده ادامه دارد.

هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت از بکارگیری دانشجویان سال آخر و گروه های غیر پرستار به جای اجرای مصوبات استخدام پرستار و بی‌توجهی در اجرای قوانین انتقاد کرد.

جهاد دانشگاهی الزهرا (س) با همکاری اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش، وبینار «نقش زنان در تامین امنیت اجتماعی و ارتقاء سطح انواع سرمایه» با محوریت "سرمایه جنسی" دارایی یا مسئولیت؟ را برگزار می‌کند.

بنابر اعلام اداره پلیس شیکاگو، سه تن از جمله یک پسربچه 12 ساله، دختر 15 ساله و جوانی 25 ساله روز گذشته (شنبه) در حادثه تیراندازی در این شهر زخمی شدند.

فیلم تلویزیونی «لارو» به کارگردانی «علی نسایی»، دوشنبه 15 شهریور ماه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

کادمیوم یک فلز سنگین سمی است که با بسیاری از بیماری‌ها ازجمله اختلال عملکرد مزمن کلیه، استئومالاسی (نرمی استخوان)، نارسایی حاد قلبی، فشار خون ثانویه و تصلب شرایین همراه است. اگرچه نتایج تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که کادمیوم ممکن است با القای لیپید در هر اکسیداسیون در سلول‌ها و ایجاد اختلال در سیستم آنتی‌اکسیدانی بر سیستم‌های مختلف تاثیر بگذارد اما مکانیسم تاثیر کادمیوم بر سیستم قلبی...

سند منطقه آق‌مشهد ساری به نام سازمان جنگل‌ها به نماینگی از دولت صادر شد و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی پیامی این دستاورد را به همه محافظان و فعالان منابع‌طبیعی تبریک گفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران از اجرای طرح "پلاک ایمنی" طی ماه های آتی خبر داد.

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی از اولویت‌های کاری وزارت آموزش وپروش است و در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی هم مورد تاکید بوده است. طبق قانون باید تا پایان سال 1400 این ساماندهی به صورت کامل انجام پذیرد.

وزیر بهداشت گفت: امروز شاهد صحنه های تلخی از عزادار شدن روزانه تعداد زیادی از مردم ایران بر اثر کرونا هستیم اما اولویت دولت سیزدهم، تامین سلامت، مدیریت کرونا و تسریع در واکسیناسیون عمومی است.

رییس شورای شهر تهران امروز یکشنبه پس از 2 هفته کسالت در صحن علنی شورای شهر تهران حضور یافت.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «9 عنوان رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش» را به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور خبر داد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اقدامات این سازمان در حوزه بیماران دیابتی و به ویژه دریافت کنندگان انسولین های قلمی پس از شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد.