یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور با بیان اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید سازمانی در خدمت مردم و برای رضایت مردم باشد، گفت: نتیجه کار این سازمان در ارتقای خدمات رسانی به شهروندان در شهرها و روستاهای کشور دیده و لمس شود.

سری سوم دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال 1400 منتشر شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح این موضوع که کاهش آسیب های اجتماعی صرفا با امکانات مادی قابل حل نیست، گفت: هنر و شاهکار اصلی در کنترل اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی این است که با کمک به فرد معتاد به طرق مختلف فرهنگی و اجتماعی زمینه بازگشت این افراد را به زندگی سالم فراهم سازیم.

هجدهمین کنگره بین المللی ام. اس ایران 10 تا 12 آذرماه امسال برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم از انجام واکسیناسیون عمومی در بوستان گفت‌وگو خبر داد و گفت: در این مرکز به زودی واکسیناسیون عمومی در دو شیفت با ظرفیت روزانه 14 تا 15 هزار نفر برای عموم مردم صورت می‌گیرد و طبق اعلام شهردار تهران110 سوله برای واکسیناسیون عمومی در نظر گرفته می‌شود.

بخشی از جنگل‌های حفاظت‌شده کرخه و سایت گوزن زرد ایرانی در خوزستان، شامگاه شنبه (13 شهریور) طعمه حریق و پس از چند ساعت، مهار شد. آتش‌سوزی در نزدیکی محل نگهداری گوزن زرد ایرانی رخ داد که محیط بانان و آتش‌نشانان مانع پیشروی آتش به سمت محل زندگی این گوزن‌ها شدند. رئیس پارک ملی کرخه گفته احتمال عمدی بودن حریق وجود دارد و «شاید بخاطر اینکه به دامداران اجازه ندادیم دام‌ها را به این منطقه ببرند،...

آتش سوزی های گسترده، بخش عظیمی از جنگل های بارانی آمازون را سوزانده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به این که «آموزش زندگی» را در تمامی مکان ها داشته باشیم و از واژه مدارس تعطیل است، استفاده نکنیم، گفت: برای پیشرفت آموزش فرزندانمان لازم است از «بازگشایی مدیریت شده و ایمن مدارس» بگوییم. کرونا اگرچه یک تهدید است، اما فرصتی برای تغییر سبک آموزشی به شمار می آید.

اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، به پاس قدردانی از زنان اثرگذار در صد سالی که گذشت، اقدام به معرفی زندگی‌نامه آنها در طرح «زنان نامدار قرن» کرد.

سازمان هواشناسی وقوع رگبار و رعد و برق در پنج استان، خیزش گرد و خاک در 10 استان و افزایش ارتفاع موج تا 3 متر در دریای خزر را پیش‌بینی کرده است.

دانشجویان شهر برلین در آلمان به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوایی در جهان، گوشت را به عنوان وعده غذایی از منوی غذای دانشگاه های این شهر حذف می کنند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که در 4 سال گذشته 46 هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است، گفت: میزان مدارس فرسوده کشور که سالها 30 درصد بود، اکنون 10.5 درصد کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور تا چهاردهم شهریورماه را اعلام کرد.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با منظور شدن 3440 میلیارد تومان سود سال مالی 1399 به حساب اعضا، به یکی دیگر از وعده‌های خود عمل کردیم.

سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه داروی آمفوتریسین که برای درمان قارچ سیاه بیماران مبتلا به کرونا مصرف می شود تامین شده است، نسبت به وجود نمونه تقلبی این دارو هشدار داد.

رئیس پارک ملی کرخه جزئیات وقوع حریق در جنگل‌های کرخه و سایت گوزن زرد ایرانی را تشریح کرد.