جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز بهورز، تاکید کرد که "تقدیر از بهورزان بزرگداشت ارزش های نظام شبکه و مجاهدت مردان و زنانی است که موجب تضمین حقوق سلامت مردم و توسعه رشد و بالندگی در جامعه روستایی می شوند."

بی‌علاقگی بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان‌های این کشور را به ویژه در ایالات جنوبی مملو از بیمار کرده به گونه‌ای که در بخش‌های مراقبت‌ویژه تخت خالی موجود نیست، دارو کفاف نمی‌دهد و در مراکز درمانی کودکان نیز زنگ خطر افزایش ابتلا به صدا درآمده است.

برخی از مراکز واکسیناسیون در تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل بوده‌اند. بسیاری از کسانی که پیامک نوبت واکسن را دریافت کرده بودند با درهای بسته روبرو شدند. آنها برای دریافت واکسن به مراکز دیگر ارجاع داده می‌شوند. به غیر از تهران، شهرهای دیگر مانند اصفهان هم با این مشکل روبرو شده‌اند.

در روزهایی که کرونا در استان اردبیل بیداد می‌کند، خیر اردبیلی با اهدای 100 تخت بیمارستانی به مداوای بیماران کرونایی کمک کرد.

شرکت دارویی فایزر که از تولیدکنندگان واکسن کروناست از انجام آزمایش بالینی قرص کرونا خبر داده و اعلام کرد که در صورت ثمربخش بودن نتایج، برای این قرص ضدویروس مجوز استفاده اضطراری درخواست می‌کند.

وزیر بهداشت در جریان سفر خود به استان آذربایجان شرقی، گفت: از فردا مشکل تامین واکسن برطرف می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به 28 میلیون و 704 هزار و 893 دز رسید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته 561 بیمار کووید -19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و با این احتساب مجموع جانباختگان از 109 هزار نفر فراتر رفت.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا، گفت: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین 6 تا 9 ماه یک‌بار، کل کشور باید واکسینه شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان غربی سفر می کند.

ژاپن، شناسایی اولین موارد ابتلا به سویه "مو" از ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و این سویه اخیرا از سوی سازمان جهانی بهداشت جزو سویه های قابل توجه و تحت نظر طبقه بندی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نگران تامین واکسن کرونا نباشند، گفت: دولت تمام تلاش و توجه خود را برای تامین واکسن و واکسیناسیون گذاشته است.

وزیر بهداشت از تخصیص اعتبار برای تجهیز و توسعه خانه‌های بهداشت خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، انتظارات و درخواست‌های این سازمان از مدیریت شهری جدید را تشریح کرد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از حضور بیش از 200 نیرو در عملیات مهار و اطفاء حریق در منطقه جنگلی جهان نما شهرستان کردکوی خبر داد.