سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدیدی هشدار داد که آمار ابتلا به دمانس (زوال عقل) به شکل هشداردهنده‌ای رو به فزونی است و تا سال 2030 میلادی شمار مبتلایان 40 درصد بیشتر می‌شوند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق تهران طی ساعات بعد از ظهر مورد انتظار خواهد بود.

رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام کردند که شمار کشته ها در سیل های ناگهانی و گردبادهای شمال شرق این کشور تاکنون دست‌کم به 41 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، ضمن ارسال پیام به مناسبت روز بهورز، از آنها خواست تا مراتب تقدیر و تشکر خودش را به یکایک همکاران ارجمند بهورز، مربیان آن‌ها، کارشناس مسئول بهورزی و کارکنان مدیریت شبکه به مناسبت روز بهورز ابلاغ کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار یک توییت ضمن تبریک روز بهورز، از تسریع واکسیناسیون کرونا در هفته‌های آتی خبر داد.

طبق گفته رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان، ایران در یکی از منحصر به فردترین شتاب سالمندی جمعیت در جهان، در سال 1420 جمعیت سالمندی‌اش دو برابر می‌شود و به 20 درصد می‌رسد و بعد از آن افزایش جمعیت سالمندی تا بیش از یک سوم جمعیت کشور (33 درصد) در سال 1435، ادامه خواهد یافت؛ این درحالیست که باوجود افزایش جمعیت سالخوردگان طی سال‌های آتی، مجری طرح پیش‌نویس قانون حمایت از سالمندان می‌گوید:...

شمار مبتلایان به بیماری «کووید -19» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 219 میلیون و 975 هزار و یک نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 557 هزار و 307 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با انتشار یک توییت از بستری شدن وزیر اسبق بهداشت در بیمارستان به دنبال بروز سانحه خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اختصاص اعتباری معادل 161 میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در شهرستان فیروزکوه خبرداد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران و کاهش محسوس دما در برخی استانهای کشور و از بعد از ظهر امروز خبر داد.

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، چین با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و هند و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «مجموع تزریق» و درصدهای مربوط به هر...

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19، درباره شرایط و توصیه‌های علمی برای بازگشایی مدارس و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین توضیح داد.

اقدامات بهورزان از آغاز شکل‌گیری خانه‌های بهداشت تاکنون بویژه پس از شیوع کرونا از مصادیق ایثار و از خودگذشتگی است؛ انسان‌های فداکاری که در روستاها در کنار مردم هستند تا سلامتی‌شان را پایش کرده و جلوی به خطر افتادن سلامت‌شان را بگیرند؛ فداکارانی که شاید خدمات‌شان آنگونه که باید به چشم نمی‌آید...

آمار روزانه ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری از 30 هزار نفر در روز گذشته و همچنان بالای 600 قربانی می گیرد. گفته می شود بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خانوادگی شده اند و به همین علت لازم است افرادی که در بیرون از منزل رفت و آمد می کنند در رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل کنند تا موجب بیماری خود و سپس اعضای خانواده شان نشوند.

سازمان محیط زیست این روزها در حالی منتظر معرفی سکان‌دار جدید است که حال محیط زیست خوب نیست؛ آتش انزلی آرام نگرفته و تنش‌های آبی در برخی مناطق شرایط شکننده‌ای را رقم زده است.

«به من اعتماد کن» عنوان سریالی بریتانیایی است که مدتی است در واحد دوبلاژ سیما دوبله می شود و قرار است از شبکه چهار سیما به روی آنتن برود.