سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژگی‌های سویه MU کرونا را که به‌تازگی مطرح شده است، تشریح کرد.

رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، شرایط تامین واکسن و ادامه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، واکسیناسیون کودکان، برخی انتقادات مبنی بر صرف پول واکسن برای تامین داروهایی مانند رمدسیویر و... توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به طی فرآیند قانونی صدور حکم شهرداری برای منتخب شورای شهر تهران گفت: برای اتقان موضوع، وزیر کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور از هیات دولت نیز استفسار کرد که هیات وزیران روز گذشته در جلسه خود، تصدی پست شهرداری تهران برای شهردار منتخب شورای شهر تهران را با توجه به همترازی شهردار کلانشهرها با مقامات بلااشکال دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در تزریق واکسن بدون محدودیت عمل کنیم تا با جلب اعتماد مردم آنها را به زدن واکسن ترغیب و تشویق کنیم.

علیرضا زاکانی که پس از امضای حکم مسئولیتش توسط وزیر کشور به صورت رسمی کارش به عنوان شهردار تهران آغاز شده عصر پنجشنبه پس از عیادت از رییس شورای شهر تهران در معراج‌الشهدا با روح بلند شهیدان تجدید میثاق کرد و سپس در دفتر کار خود حاضر شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده واکسیناسیون دانشجویان در کشور آغاز می شود تا آرام آرام بازگشایی دانشگاه ها را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن بزرگترین تونل محور یاسوج به بابامیدان خبر داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود واکسن کووپارس به فاز سوم مطالعات بالینی خبر داد.

وزیر کشور امروز در بازدید از سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم تهیه طرح خطر پذیری مکان های پر خطر و اندیشیدن تمهیدات لازم قبل از وقوع حوادث طبیعی تاکید کرد.

استاندار تهران گفت: همزمان با هفته دولت 550 طرح با 11 هزار میلیارد تومان افتتاح و برای هفت هزار نفر نیز شغل ایجاد شد.

وزیر کشور در حکمی علیرضا زاکانی را به سمت شهردار تهران منصوب کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طی هفته دولت سال جاری 14هزار و 832 پروژه عمرانی در کشور با اعتباری معادل 137 هزار و 220 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امدادگران هلال‌احمر با اعزام به محل حادثه‌مرگبار سقوط مینی بوس به دره در محور پلنگان به کامیاران نسبت به رهاسازی 16 فوتی و امداد به 10 مصدوم اقدام کردند.

سازمان اورژانس اعلام کرد بعدازظهر امروز یک کودک 11 ساله با قطار در تهران تصادف کرد و پای چپ خود را از دست داد.

رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی کمک این بنیاد به دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال خبر داد و گفت: آماده هستیم با همکاری دولت، زمین‌های بنیاد مستضعفان را برای احداث مسکن‌های محرومین اختصاص دهیم و ارزش ذاتی زمین را نیز چندان مورد نظر قرار نخواهیم داد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، آمار مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 28 میلیون و 442 هزار و 990 دز رسید که این رقم در روز گذشته 28 میلیون و 67 هزار و 827 دز بود.