سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول است.

نتایج یک مطالعه بین‌المللی که با همکاری اساتید و محققان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفته است، نشان می‌دهد که فشار خون بالا با بیش از 8.5 میلیون مرگ و میر در سال در سراسر جهان مرتبط است و عامل اصلی سکته مغزی، بیماری‌های قلبی ایسکمیک، سایر بیماری‌های عروقی و بیماری‌های کلیوی است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک ساختمان تولیدی کیف و کفش خبر داد.

لیست داروخانه‌های منتخب عرضه کننده داروهای کرونا در سراسر کشور منتشر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال جهت تجهیز بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال‌احمر در قالب طرح نذر نفس اهدا کرد.

مدیر گروه تبلیغی رشد دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص همکاری تمامی نهادها در روند کاهش شیوع ویروس کرونا در موج پنجم، گروه تبلیغی رشد با تمام توان وارد میدان شده است و تا ریشه کن شدن این ویروس در کنار کادر درمان و مردم عزیز خواهد ماند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: از امروز تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان گفت: عصر روز گذشته، عده‌ای یکی از کارمندان شرکت برق ویسیان را بعد از قطعی برق، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

معاون شهردار تهران اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای شروع سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

فرماندار شهرستان دماوند از افتتاح دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بخش رودهن شهرستان دماوند خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 51 هزار نفر در سطح شهرستان دماوند واکسن دریافت کرده اند.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری جهان خبرهایی از موفقیت در جمع‌آوری نخستین زباله فضایی، ثبت نخستین پدیده «بکرزایی» در گونه‌ای از کوسه‌ها، مشخص شدن نخستین منبع ورود اکسیژن به اتمسفر و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

یک متخصص ایمونولوژی بالینی فرایند ایجاد ایمنی‌زایی و مدت زمان آن پس از تزریق واکسن را تشریح کرد.

یک متخصص عفونی علائم احتمال بروز درگیری ریوی در مبتلایان به کرونا را توضیح داد.

جنگل‌های منطقه اکولوژیک خلیج فارس - عمانی بخشی از جنوب غرب و تمام سواحل جنوبی را در بر می‌گیرد.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت دوازدهم با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: بیش از هر محدوده‌ای، نمی‌توان به حریم خصوصی و آنچه مطلوب اعضای خانواده است امر و نهی کرد. همه می‌دانند فرزند آوری نیازمند امکانات و حمایت‌های مناسب است و در مورد زنان آمادگی جسمی و روانی برای فرزند آوری ضرورت دارد. اگر به مقدمه طرح نگاهی بیندازید از پیمایش ملی خانواده‌ها به...

معاون اسبق وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اشاره به برخی اختلالات ایجاد شده در کارکردهای آموزشی به واسطه آموزش در دوران کرونا، شش اقدام ضروری برای بازگشایی مدارس را تبیین کرد.