سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اورژانس کشور با اعلام وقوع واژگونی مینی بوس درشهرستان کامیاران کردستان با 28 کشته و مصدوم، عنوان کرد که بالگرد به منطقه اعزام شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان بازدید از پروژه های در حال ساخت استان زنجان، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام همچنان در اولویت برنامه های سازمان نوسازی مدارس است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (11 شهریور 1400) پنج میلیون و 55 هزار و 512 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 108 هزار و 988 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، چهار میلیون و 269 هزار و 508 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (2 تا 11 شهریور 1400) بطور متوسط هر ساعت 1416 نفر...

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته، 595 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز بکارگیری 450 نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد مقدس صادر شد.

در پی بارش شدید باران و وقع سیل درنیویورک وضعیت اضطرای در این شهر اعلام شود.

نشان سفیر مدرسه‌سازی به «پوران درخشنده»، نویسنده و کارگردان سینما اهدا شد.

معاون درمان ستاد کرونا در تهران با تاکید بر اینکه هم اینک به قله پیک پنجم رسیده‌ایم، به مردم توصیه کرد که در اماکن عمومی استفاده از دو ماسک اجباری است و یا استفاده از ماسک فیلتردار، ارجح است.

رئیس شورای شهر تهران از امضای حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران خبر داد و گفت: روز یکشنبه زاکانی در صحن شورا حاضر و رسما فعالیت خود را در شهرداری آغاز می‌کند.

سایه اقتصادی‌نیا در نوشتاری به استفاده نادرست از مصدر «گرفتن» و «دریافت کردن» برای «واکسن زدن» پرداخته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات سومین محموله واکسن کرونا خریداری شده ایران از محل ساز و کار کوواکس خبر داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: موضوع تفکیک از مبدا زباله ها بسیار حائز اهمیت است که اگر شهروندان این مساله را به خوبی انجام دهند میزان زباله کاهش پیدا کرده و بسیاری از هزینه های شهر کاهش پیدا می کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با مسئول گروه جهادی «آل یاسین» با سپاس از فعالیت گروه‌های جهادی، اقدامات آنان را موجب برکت در جامعه دانست و بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان با سرعت خوبی درحال پیش‌روی است.

بسیاری از والدین و پرستاران کودکان نگران هستند که استفاده از ماسک تاثیر منفی بر رشد اجتماعی و عاطفی کودکان بگذارد اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دیدن دهان برای رشد زبان ضروری نیست و کودکان می‌توانند بیشتر عبارات را از روی صورت ماسک‌دار بخوانند و والدین و پرستاران برای جبران هرگونه تاثیر منفی ماسک بر رشد می‌توانند با صدای بلند و واضح صحبت کنند.

محققان دانشگاه مک گیل، کانادا، پروتئین‌هایی که باعث ایجاد سلول‌های بنیادی سرطانی می‌شوند را شناسایی کردند. هدف قرار دادن و سرکوب پروتئین خاصی به نام گالکتین 1 می‌تواند درمان موثرتری برای گلیوبلاستوما (شایع‌ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می‌کند) در ترکیب با پرتودرمانی ارائه دهد.

پیشرفت‌های زیادی در زمینه توسعه واکسن‌هایی با هدف ایجاد ایمنی انسان در برابر سارس - کوو -2 (SARS-CoV-2)، ویروسی که باعث کووید -19 می‌شود، انجام شده است اما متاسفانه، توسعه داروهای سنتی اغلب شامل یک فرایند کند و گران است که متناسب با نیازهای سلامت عمومی این همه‌گیری جهانی نیست.