یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سکته مغزی معمولا زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی به مغز قطع شده یا کاهش پیدا می کند و مانع از تامین اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای مغز می شود.

به دنبال اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره واکسیناسیون گروه جدیدی از مشاغل در مهرماه، معاون گردشگری تایید کرد که همه فعالان گردشگری در ردیف مشاغلی قرار گرفته‌اند که در مهرماه واکسینه خواهند شد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت بهداشت گفت: دوران مسئولیت دکتر نمکی با سیل و زلزله آغاز شد و با کرونا به پایان رسید و برخی افراد این دوران را بدشانسی یا کم شانسی می دانستند اما این سنت الهی بود که انسانها را برای پخته تر شدن، ارتقا و خودشناسی، امتحان می کند.

فرماندار ازنا از ممنوع‌الکار شدن پزشک معالج سه مادر باردار که فوت کرده‌اند، خبر داد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت آخرین فهرست آزمایشگاه های تشخیص کووید 19 را اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کمتر نقطه ای در کشور وجود دارد که مراکز بهداشتی و درمانی نداشته و سربازی از نظام سلامت در آنجا حضور نداشته باشد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: کرونا عملکرد نظام سلامت را تحت تاثیر قرار داد و به دلیل بحران کرونا و عملکرد موفق 8 سال گذشته، نظام سلامت در صدر اخبار کشور بوده است.

شهردار منطقه 13 با اشاره به ساخت 300 پارکینگ در بوستان جنگلی سرخه حصار از افزایش ظرفیت پارکینگ این بوستان به 1600 فضای پارک خودرو خبر داد.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از زحمات دکتر سعید نمکی در مدیریت بیماری کرونا در عین حال بر لزوم عملگرایی و اتخاذ تصمیمات با نگاه رو به آینده تاکید کرد.

وزیر سابق بهداشت ضمن گریزی کوتاه به اقدامات خود در وزارت بهداشت در عین‌حال انتقاداتی نسبت به کم کاری سایر بخش‌ها در کمک به کنترل کرونا مطرح کرد و گفت: گلایه هم داریم از آنهایی که ما را تنها گذاشتند و جا خالی دادند و ما را سیبل کردند تا خود در سایه تماشاگر باشند و ما آنها را به خدا می‌سپاریم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان وزارتخانه حاکمیتی و فرابخشی، ظرفیت بزرگی برای همراهی با وزارتخانه های مسئول در تنظیم بازار و تقویت تولید ملی در کشور دارد، گفت: بعد از مساله مقابله با بیماری کرونا، موضوع ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی و ملزومات ضروری مردم و ارئه خدمات ارزان قیمت، مهم ترین و اولویت دارترین مساله دولت سیزدهم است که تحقق این امر مستلزم اهتمام...

آتش‌سوزی در مرداب انزلی بعد از دو روز همچنان ادامه دارد. نیزار ها در حاشیه مرداب انزلی در سال‌های اخیر با سوء مدیریت و گرم شدن آب و هوا در حال نابودی هستند. این آتش‌سوزی‌ها عموما از سوی سودجویانی صورت می‌گیرد که با آتش زدن نیزار های خشک مرداب، اراضی اطراف مرداب را تصاحب می‌کنند و آن‌ها را می‌فروشند. باتلاقی و نرم بودن خاک تالاب تلاش‌ها برای اطفای حریق را با مشکل مواجه می‌کند. گفته‌می‌شود...

رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا در بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی رویان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گفت: استفاده از واکسن برای همه زنان به خصوص کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند، توصیه می‌شود. شواهد وکسیناسیون نشان داده است که واکسیناسیون در دوران بارداری بی‌خطر است و چندین مطالعه نیز نشان داده‌اند که واکسن هیچ اثر منفی بر قدرت باروری در آینده نخواهد داشت.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری آزمون جامع 12 شهریور طی دو زمان متفاوت برای گروه های شرکت کننده خبر داد و گفت: به منظور آرامش و همچنین سهولت دسترسی شرکت کنندگان به سامانه برگزاری آزمون، این آزمون طی دو زمان متفاوت بین ساعات 9 تا 10:30 صبح و 10:40 تا 12:10 دقیقه ظهر روز جمعه برای دو گروه متفاوت برگزار خواهد شد.

مدارس ابتدایی در ایالت "اوتار پرادش" هند با حضور تعداد کمی از دانش آموزان بازگشایی شدند.

آتش نشانان در غرب آمریکا همچنان در تلاش برای مهار آتش سوزی "کالدور" هستند که اواسط ماه گذشته از منطقه کوهستانی شرق شهر "ساکرامنتو" در این ایالت شروع شد.