یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیشگامی این سازمان در اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک را افتخاری ارزشمند و ماندگار دانست و گفت: نسخه الکترونیک موجب ایجاد شفافیت و برقراری عدالت در ارائه خدمات درمانی می‌شود و زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه‌های مهمی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت دوازدهم، گفت: در دولت دوازدهم حدود 100 زن معاون وزیر و هم تراز با معاون وزیر داشتیم. در این دوره خانم‌ها در وزارت نیرو وارد هیئت مدیره شرکت‌هایی شدند که 100 درصد مردانه بود که امیدوارم در دولت سیزدهم نیز به این موضوع توجه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین نشست کمیته مراجع ملی کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، گفت: پرچم کشور ما در خصوص اجرای حقوق افراد دارای معلولیت در چارچوب گفتمان اجتماعی برافراشته است.

سازمان ملل اعلام کرد: حوادث جوی و بلایای طبیعی در 50 سال گذشته به مرگ دو میلیون انسان منجر شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع کرونا، تبدیل به یک مسئله عمومی و جهانی شده است. بنابراین اگر در بعضی از مسائل کشوری نیازمند مدیریت یکپارچه نبوده‌ایم، قطعا کرونا جزو مسائلی است که ضرورت مدیریت یکپارچه در آن محسوس و ملموس است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: وصول مطالبات در سطح اداره کل غرب تامین اجتماعی تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش نشان می دهد و نسبت وصولی بدهی قطعی (اجرائیات) در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد نیز افزایش داشته است.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد دربرخی استان‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و افزایش ارتفاع موج تا 2.5 متر در دریای خزر هشدار داد.

با امضای تفاهم نامه مشترک با شرکت ملی پست، مختصات جغرافیایی محل استقرار تمام واحدهای آموزشی، پرورشی و واحدهای اداری تابع و یا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش به صورت برخط ثبت می‌شود.

آمار مبتلایان به کووید 19 در نروژ سه برابر بیش از آنچه که پیش بینی می شد، گزارش شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به 28 میلیون و 67 هزار و 827 دز رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با تأکید بر ضرورت حفظ خانه های بزرگانی همچون شهید رجایی و ترویج سبک زندگی آن ها، گفت: طرح های شهری، ضوابط و مقررات شهرسازی و روند ساخت و ساز نباید به سمتی برود که در شهرها زندگی در "خانه" غیر ممکن شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته 599 بیمار کووید -19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی "آمفوتریسین بی" در داروخانه های منتخب سراسر کشور خبر داد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا از کشف 51 کیلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برخی مشاغل که واکسیناسیون آنها در مهرماه برنامه ریزی شده، توضیحاتی ارائه کرد.

هدایت تحصیلی یک میلیون دانش‌آموز کلاس نهمی از 26 تیرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. بر این اساس دانش آموزان مشمول، با مراجعه به سامانه دانش آموزی پادا فرم انتخاب رشته هدایت تحصیلی خود را دریافت و نسبت به ثبت نام در رشته مدنظر اقدام می کنند. اخیرا نیز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امکان صدور هدایت تحصیلی دانش آموزان فاقد نمون برگ هدایت تحصیلی و یا شرایط خاص فراهم شده است.