شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی طی نامه‌ای به اعضا این کانون ساعت کار بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از تاریخ 15 آذر 1399 را اعلام کرد.

وزیر نیرو با اشاره به ایجاد 20 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور در دولت تدبیر و امید گفت: به طور متوسط سالانه 2500 مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاهی کشور اضافه شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین و رونمایی از 30 استاندارد دارویی جدید تا پایان سال خبر داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افتتاح 9 پروژه صنعت برق استان گفت: ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که در خوزستان افتتاح شده‌اند، یک هزار و 108 میلیارد تومان بوده است.

وزیر نفت گفت: سندهایی برای ریل‌گذاری صنعت نفت تا سال 1420 آماده کرده‌ایم که امیدواریم براساس آن به ظرفیت تولید 6.5 میلیون بشکه نفت تا سال 1420 دست یابیم.

فناوری هوش مصنوعی گوگل در حال هدایت بالن‌های توزیع اینترنت موسوم به "لون"(Loon) است که با یادگیری تقویتی قادر است این بالن‌ها را بسیار کارآمدتر هدایت کند.

9 طرح حوزه صنعت برق در خوزستان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان در محل شهرک صنعتی اندیمشک به بهره‌برداری رسید.

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار با امیدواری به عرضه انبوه واکسن کووید 19 به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه درآمدزایی از طریق نصب نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی فراهم شد.

رییس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانس 15 پروژه صنعت برق در سیستان‌وبلوچستان را افتتاح کرد.

اعضای گروه اوپک پلاس پس از تاخیر دو روزه در برگزاری نشست رسمی، قرار است روز پنج شنبه برای نهایی کردن تصمیم درباره سیاست تولید سال 2021 دیدار کنند.

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه که قرار است تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس مذاکرات رسمی در خصوص سیاست تولید سال آینده را ازسربگیرند، با کاهش روبرو شد.

گروههای حامی مصرف کننده در اتحادیه اروپا از شرکت آمریکایی اپل به دلیل ادعاهای گمراه کننده درباره عمر باطری مدلهای قدیمتر گوشی آیفون شکایت کرده و خواستار دریافت 180 میلیون یورو (217 میلیون دلار) خسارت شدند.

صادرکنندگان نفت عضو اوپک در منطقه خلیج فارس در نوامبر که سه تولیدکننده از میان چهار کشور به کاهش تولید بیشتر پرداختند، نفت کمتری صادر کردند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای سه پروژه مهم در حوزه نفت و انرژی، گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده، اسکله نفتی حرا و فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: تونل اسپژ یکی از پروژه‌های استراتژیک شهرستان سلسله است که در بودجه کشور ردیف ملی گرفت.