شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

یک تحلیلگر بازار سرمایه بر این باور است که بازار بورس به روزهای منطقی خود بازگشته است. به گفته وی روزهای یکپارچه سبز یا یکپارچه قرمز بازار سرمایه گذشته است.

اتاق اصناف تهران تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه 1 و 2 از جمله پاساژها از شنبه 15 آذر ماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران راس ساعت 20 خواهد بود.

از روز شنبه بنا به گفته مسئولان تمهیدات برای شهر تهران از وضعیت قرمز کرونایی خارج و وارد مرحله نارنجی می شود، تغییر وضعیتی که در کارکرد صنوف، ادارات و... تغییراتی ایجاد می کند و در این گزارش تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده از محدودیت های تردد تا نحوه فعالیت مشاغل وصنوف در تهران و سایر شهرهای استانهای کشور بیان شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قیمت اینترنت گفت: اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.

حدود دو میلیون نفر از افراد در سن کار آلمان بیکارند.

معاون استاندار قم گفت: روزانه 30 تن مرغ منجمد با قیمت 15 هزار تومان در قم جهت تنظیم بازار توزیع می‌شود.

وزیر نفت گفت: توافق کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک در آوریل 2020 سبب کاهش یک میلیارد و 600 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت در جهان شد و با هدف حفظ ثبات نسبی به‌وجود آمده در بازار، اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس مذاکره و تصمیم‌گیری می‌کنند.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست رسمی روز پنج شنبه با افزایش تولید به میزان 500 هزار بشکه در روز از ژانویه موافقت کردند.

رئیس کل بانک مرکزی به مناسب روز بیمه ملزومات توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن را مطرح کرد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی «دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری» را ابلاغ کرد.

در پی اظهارات اخیر سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مورد شلاق زدن کارگران در نتیجه شکایت وزیر کار، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد که محمد شریعتمداری از هیچ کارگری شکایت نکرده است.

صبح امروز 25 پروژه صنعت برق در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به بهره برداری رسید که طبق اعلام وزیر نیرو ارزش این پرژه ها نزدیک به 6000 میلیارد تومان است.

بانک مرکزی اعلام کرد: بالغ بر 21 میلیون و 421 هزار و 863 نفر تاکنون از تسهیلات یک میلیون تومانی سیستم بانکی (طی پنج مرحله) بهره مند شده‌اند که مقرر شده اقساط تسهیلات پرداختی طی 31 قسط از حساب یارانه‌ای ایشان کسر شود.

از 332 هزار و 900 میلیارد تومان چک وصول شده در مهر ماه امسال 58.8 درصد آن مربوط به چک‌های عادی است که 41.2 درصد دیگر آن را نیز چک‌های رمزدار تشکیل می‌دهند.

چین یک موتور جت ماورای صوت را که قادر خواهد بود با 16 برابر سرعت صوت حرکت کند و برای رسیدن به هر نقطه از کره زمین تنها به دو ساعت زمان نیاز دارد، آزمایش کرد.

با اعمال حقوق ورودی واردات خودرو در بودجه 1400 در حالی گمانه زنی ها برای واردات خودرو آغاز شد که اعلام مسئولان سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که فعلا در مورد آزاد سازی خودرو تصمیم گیری نشده و این حقوق ورودی مربوط به واردات جدید نیست بلکه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک در نظر گرفته شده است.