دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل توانیر گفت: براساس مصوبات امروز، صنایع انرژی بر مانند سیمان و فولاد، ملزم به کاهش مصرف خود شدند.

جلسه بررسی قطع برق با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور، نیرو و صمت و مدیران شرکت توانیر، سه‌شنبه 15 تیر برگزار شد. در این جلسه برای کاهش خاموشی‌های شبکه برق خانگی و مدیریت منظم خاموشی‌ها تصمیماتی اخذ شد.

مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر از پرداخت خسارات تجهیزات مشترکین برق ناشی از اعمال خاموشی‌ها، از طریق سامانه بیمه توانیر خبرداد.

وقوع خاموشی‌های پی در پی و البته بدون برنامه و اطلاع قبلی، مشکلات زیادی را برای صنوف مختلف و شهروندان به وجود آورده و بسیاری از مردم نسبت به این مساله معترض شده‌اند.

مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز 1 و 4 خبر داد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه شلتوک‌کاری ما را گرفتار کرده است، گفت: به دلیل برداشت آب توسط شلتوک‌کاران اطراف کانال سلمان که آب پایدار اهواز را تامین می‌کند، تنها یک پمپ روشن است بنابراین به زودی آب اهواز با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ساماندهی مشاورین املاک در حوزه اجاره و خرید و فروش بسیار اهمیت دارد.

معاون سابق امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ضمن تکذیب اخبار منتسب به وی در خصوص گم شدن معادن، از سواستفاده و تحریف مصاحبه اخیر خود خبر داد

جمعی از اقتصاددانان، مدیران ارشد بانکی و صاحب‌نظران مالی درباره طرح قانون بانک مرکزی بیانیه‌ای ارائه کرده و خواستار اصلاح این قانون هستند جزئیاتی در این راستا شرح داده‌اند.

استاندار مرکزی کفت: خشکسالی در سال جاری سبب شده تا این لحظه بیش از 30 روستای استان به صورت سیار و دستی آبرسانی شود و پیش بینی می شود بر اساس گزارشات موجود تا پایان تابستان، این تعداد به بالای 100 روستا برسد.

موج پنجم کرونا از دو هفته پیش در ایران آغاز شده است. وضعیت بسیاری از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان دوباره قرمز شده و آمار ابتلا به نوع دلتای این بیماری افزایش پیدا کرده است. به دنبال افزایش بی‌سابقه آمار ابتلا در این استان تمامی بازارها، ادارات، دستگاه‌های قضائی، نهادها و بانک‌ها تعطیل شدند. تهران هم دوباره شاهد افزایش آمار ابتلا به نوع دلتای کروناست. به همین دلیل فعالیت برخی اصناف...

مدیرعملیات پالایشگاه آبادان از افزایش ظرفیت بارگیری نفتکش ها به بیش از 100 هزارتن در بندر ماهشهر خبر داد.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری فراخوان برای شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه هوش مصنوعی را منتشر کرد.

یک مقام کارگری نقطه قوت رئیسی را سرسختی و جدیت او در اجرای قانون می داند. وی می گوید آنچه اقتصاد و مردم را زمین گیر کرده فقط تحریم خارجی نیست بلکه خود تحریمی است و تا زمانی که فکری برای تحریم های داخلی و خود تحریمی نکنیم، اقتصاد و مردم روی آرامش را نمی بینند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن به 250 میلیون تومان افزایش یافته است گفت: در سالهای 98 و 99 هزینه‌های عمرانی که در شهرهای جدید داشتیم با کل هزینه‌های تاریخ 30 ساله این شهرها برابری می‌کند.

یک کارشناس حوزه کار با طرح سه پیشنهاد به دولت رییسی برای جلوگیری از قطعی برق و مدیریت مصرف آن در کشور گفت: دولت سیزدهم ابتکار عمل استفاده از انرژی های خورشیدی را به دست گیرد.