یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بیشتر ارزهای مهم دیجیتالی صعود کردند.

به گفته معاون فنی گمرک ایران با ورود تازه ترین محموله واکسن به کشور، تا کنون بیش از هشت میلیون و 900 هزار دوز واردات صورت گرفته است.

در پی بحث‌های اخیر پیرامون معادن و موضوع آزادسازی آن‌ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن پرداختن به موضوع آزادسازی 6000 معدن حبس‌شده و گذاری آن‌ها از طریق مزایده، بر اجرای قانونی مزایده‌ها طبق مقررات قانونی و برحسب مطالبه مسئولین نظام، نمایندگان مجلس و فعالان معدنی تاکید کرد.

شاخص دلار کمی نسبت به روز قبل عقب نشست.

یوان به ارز نخست ذخیره صندوق ملی ثروت روسیه تبدیل شد.

نرخ تورم امارات باز هم در محدوده زیر صفر باقی ماند.

پس از اعلام تصمیم لغو قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت از سوی پنتاگون که به افزایش ارزش سهام آمازون منتهی شد، جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه علیه توییتر، فیس بوک و توییتر و همچنین مدیران عامل این شرکتها شکایت و آنها را به خاموش کردن غیرقانونی نقطه نظرات محافظه کارانه متهم کرد.

پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری، تاثیر همه‌گیری کرونا را بر میزان مصرف برق در ایران و جهان، بررسی کردند.

گروهی از محققان یکی از استارت‌آپ‌ها با استفاده از پلاستوفوم مبلمان‌های ضد حریق و ضد آب را به بازار معرفی کردند.

وزیر راه و شهرسازی شب گذشته سیاوش امیرمکری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرد.

بازار متشکل ارزی کشور تا پایان مرداد ماه سالجاری پنج شنبه‌ها تعطیل است.

طبق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها، فردا تمامی بانک‌ها تعطیل هستند. بر این اساس، بانک‌ها از فردا تا پایان مرداد ماه سالجاری پنج شنبه‌ها تعطیل هستند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان از اجرای طرح تعطیلی ادارات دولتی استان همدان در روزهای پنجشنبه خبرداد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به دولت سیزدهم گفت: برای قطع کردن بودجه از نفت و تحقق بودجه متکی به مالیات باید بودجه ریزی کشور اصلاح، هزینه‌های دولت مدیریت و جراحی و فلسفه وجودی خیلی از ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه بررسی شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ضمن بیان اینکه ورود طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نقل و انتقال طلا و ارز خطرناک است و با قانون مبارزه با قاچاق تعارض دارد، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه نباید در شرایط تورمی اجرا شود بلکه این طرح باید در شرایط ثبات و آرامش اقتصادی اجرا شود.