دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه به روند صعودی شب گذشته ادامه داد و نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر انتظارات برای محدود شدن بیشتر عرضه پس از لغو مذاکرات اوپک پلاس، به بالاترین حد از سال 2018 صعود کردند.

در حالی که در فضای مجازی فیلمی تحت عنوان قطع برق در بخش آی سی یو بیمارستانی در تهران منتشر شده شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که در زمان اعمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده در کلان‌شهر تهران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری واکسن‌های کووید 19 قطع نشده و نخواهد شد.

جایگاه ایران در ارزیابی شاخص‌های جهانی امنیت سایبری با شناسایی نقاط قوت و توانمندی‌های سایبری و ارائه مستندات فنی و مدیریتی توسط سازمان فناوری اطلاعات، شش رتبه ارتقاء یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیرو اطلاع‌رسانی‌های پیشین دوباره اعلام کرد: هیچ مشکلی برای تأمین فرآورده‌های نفتی و بنزین در کشور وجود ندارد.

دبیر انجمن ملی لیزینگ ایران ضمن بیان اینکه در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده سود تسهیلات شرکت‌های لیزینگی از این مالیات معاف شده‌اند، درباره نرخ سود این تسهیلات و چگونگی دریافت آن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

سایه قیمت گذاری دستوری از سر صنعت سیمان برداشته و باعث شد قیمت این محصول در بستر بورس کالا کشف شود، اتفاقی که رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نتیجه آن را تقسیم فاصله 6000 میلیارد تومانی قیمت گذاری دستوری تا قیمت مصوب به سه بخش و در نهایت تاثیرگذاری روی سود خالص تولید کننده عنوان کرد.

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه طرحی در زمینه آسیب‌شناسی چاههای تزریقی پسآب در میادین نفتی شدند که با ترکیب مدلسازی و تستهای آزمایشگاهی پیشرفت کرده است.

با توجه به افت 48 درصدی بارش‌ها در استان زنجان در سال 1400 حجم عظیمی از محصولاتی که به صورت دیم در این استان کشت شده بودند نابود شدند. کمبود بارش شدید در بهار و خشکسالی کم سابقه در استان سبب عدم رشد کافی محصولات دیم شده است به طوری که این محصولات به هیچ عنوان قابل برداشت نبوده و به خوراک دام ها تبدیل شده اند. کاهش بارندگی‌ها سبب خسارات سنگین به اراضی تحت کشت دیم در شهرستان های ایجرود...

برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ شهرستان کارون آغاز شده و کشاورزان این روستا در حال برداشت انگور از تاکستان‌های خود هستند؛ از تاکستان‌های این روستا دو نوع انگور یاقوتی و عسکری برداشت می‌شود، انگور تولیدشده در شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در کشور برداشت می‌شود.

یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه صنایع نساجی با استفاده از فناوری نانو، نخ پلی‌استر آنتی‌باکتریال تولید کرده است و این دستاورد زمینه را برای تولید منسوجات با قدرت ضدباکتریایی بالا و ماندگاری طولانی مدت در کشور فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: اختلالات شبکه اینترنت استان مربوط به قطعی برق است.

رییس سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد: از 31 استان کشور 29 استان در خطر پدیده فرونشست زمین قرار دارند و لازم است مسوولان تصمیمات قاطع در این زمینه بگیرند، چرا که ایران در حال نشست است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیشترین شکایات صنفی ثبت شده در سامانه 124 در سه ماهه نخست امسال را درحوزه نانوایی، میوه و کالاهای اساسی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه فعالیت پلیس با قطع برق افزایش پیدا کرده است، بر ضرورت جداشدن سیستم چراغ‌های ترافیکی از برق شهری تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به خاموشی‌های روزانه در شهرهای خوزستان گفت: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده اعمال نشود، احتمال مواجهه با خاموشی‌های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می‌شود.

نرخ تورم ترکیه به اوج دو ساله خود رسید.